Expediţie pe mare, în jurul lumii, pentru promovarea României, prin arta contemporană

Un echipaj român vrea să facă o călătorie în jurul lumii, la bordul unui velier, pe urmele lui Magellan, pentru a spune povestea României prin intermediul artei contemporane, iniţiatorii căutând finanţare pentru realizarea acestui proiect ce ar trebui să înceapă în mai anul viitor.

Urmărește
527 afișări
Imaginea articolului Expediţie pe mare, în jurul lumii, pentru promovarea României, prin arta contemporană

Expediţie pe mare, în jurul lumii, pentru promovarea României, prin arta contemporană (Imagine: Razvan Lupica/Mediafax Foto)

Unul dintre iniţiatori, Lucian Mîndruţă, a prezentat sâmbătă proiectul "The Soul of Romania", într-o conferinţă de presă, în Capitală. El îşi propune să fie secundul căpitanului Sorin Drugan, la bordul velierului de 15 metri cu care doreşte să poarte 20 - 30 de opere contemporane româneşti în jurul lumii, timp de un an. Lor li se pot alătura voluntari, precum şi autori ai operelor selectate.

"Picturile şi sculpturile transmit direct emoţii şi senzaţii. Vorbesc despre sofisticarea noastră culturală. Livrează în ochii privitorilor imaginea unei ţări europene, inteligente, emoţionale şi libere. De fapt, arta e cea mai bună soluţie pentru cineva care încearcă să descopere România, fără să ştie foarte multe despre ea", se arată în prezentarea proiectului, pe http://lucianmindruta.com/.

Plecarea este programată pe 15 mai 2014, din Portul Turistic Constanţa, călătoria urmând să se desfăşoare pe parcursul unui an, cu 30 de expoziţii pe traseu, la Constanţa, Istanbul, Thessaloniki, Roma, Palermo, Monaco, Marsilia, Barcelona, Lisabona, La Rochelle, Londra, în Bahamas, Miami, New York, Panama, Managua, Los Angeles, San Francisco, Anchorage, Tokio, Yokohama, Busan, Shanghai, Hong Kong, Singapore, Mumbai, Dubai, în Egipt, la Haifa şi Rodos.

La finalul călătoriei, operele vor fi vândute în licitaţie, în beneficiul unor fundaţii care sprijină tinerii artişti, alese de fiecare membru al echipajului. De asemenea, iniţiatorii proiectului vor să doneze şi banii pe care îi vor strânge din sponsorizări peste costul expediţiei.

Pentru realizarea acesteia, organizatorii estimează că au nevoie de minim 50.000 de euro de la maxim trei sponsori. Cei care doresc să sponsorizeze expediţia "The Soul of Romania" vor avea brandul reprodus pe coca ambarcaţiunii (pe un billboard de trei pe doi metri), dar şi pe echipamentul echipajului (tricou, pantaloni, şapcă), şi deci în fotografiile oficiale preluate de media. Estimarea conservatoare este că doar acestea vor avea cel puţin 500 de expuneri în publicatii şi pe website-uri. De asemenea, sponsorii vor beneficia de prezenţa unui banner şi a unui link pe site-ul oficial al expediţiei, de branding în filmele oficiale ale expediţiei (patru filme documentare prezentate la fiecare trei luni) şi în transmisiuni directe şi relatări din locaţii (cel puţin 20). Pachetul complet pentru sponsori este prezentat pe site-ul http://lucianmindruta.com/.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici