Brandul de îngrijire personală Dove a fost forţat să-şi ceară scuze după ce a lansat o serie de imagini în care o femeie de culoare se transformă într-una „albă” după ce foloseşte săpunul Dove.
Campania „profund ignorantă”, cum a numit-o presa, arată o femeie de culoare care îşi dă jos tricoul pentru a scoate la iveală o femeie albă, apoi o femeie albă care se dezbracă pentru a descoperi o alta asiatică.
Dove, compania deţinută de gigantul Unilever, a scris pe Twitter: În imaginea pe care am postat-o recent pe Facebook am omis ceea ce reprezintă eufemistic culoarea pielii. Regretăm profund ofensa pe care am cauzat-o”.
Este neclar ce tip de public a dorit să ţintească campania publicitară, dar makeup artistul Naythemua, prima care a postat imaginile pe Facebook, a susţinut că femeile de culoare au fost „surde” la remarca legată de culoarea pielii.
„Ce vrea să transmită Dove pe lânga rasismului flagrant”, „Nu voi mai folosi brandul Dove dacă racismul nu va înceta”, sună ameninţările scrise de publicul brandului.
Nu este prima dată când brandul ” se frige” cu astfel de mesaje. În 2011, o campanie Dove a provocat critici în masă după ce o femeie a devenit mai curată, pielea ei devenind mai deschisă cu un ton.
Brandul a declarat atunci că: „Toate cele trei femei sunt destinate pentru a demonstra beneficiile produsului. Noi nu putem accepta orice activitate sau imagini care insultă în mod intenţionat publicul”.