- Home
- Life-Inedit
- NEW YORK, (19.05.2011, 18:47)
- , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ONG-urile şi specialiştii în sănătate cer retragerea mascotei McDonalds, pentru ca restaurantele să nu mai atragă la fel de mulţi copii
Peste 550 de medici, specialişti în sănătate şi membri de ONG din Statele Unite au semnat o scrisoare deschisă în care cer retragerea de pe piaţă a mascotei Ronald McDonald, considerată cheia imaginii firmei, care atrage în special copiii americani, relatează The Independent.
Urmărește
406 afișări
ONG-urile şi specialiştii în sănătate cer retragerea mascotei McDonalds, pentru ca restaurantele să nu mai atragă la fel de mulţi copii
Activiştii pentru protecţia consumatorului au lansat campania şi au trimis scrisoarea semnată de sute de profesionişti în domeniul sănătăţii, cerând firmei McDonald să nu îşi mai facă publicitate vizând copiii.
Ei susţin că meniul oferit în restaurantele McDonalds a creat o generaţie de copii obezi şi o gaură în bugetul de sănătate al SUA.
Corporate Accountability International, grupul care se ocupă de campanie, urmăreşte convingerea firmei să retragă mascota Ronald McDonald, clovnul cu perucă roşie, organizând o serie de proteste şi trimiţând scrisoarea deschisă la toate ziarele din SUA.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi ce ai de făcut la alegeri. Pui ștampila pe alb!
-
Putin este deschis discuţiilor despre pace cu Trump, dar exclude concesiile teritoriale majore-surse
-
Europa riscă să ajungă într-o criză profundă similară Greciei. Banca Centrală Europeană: O nouă criză a datoriilor în cazul în care blocul nu poate stimula creşterea, reduce datoria publică şi rezolva „incertitudinea politică”
-
RAPORT: China este acum o „ameninţare semnificativă" capabilă să câştige într-un conflict cu SUA
Încă de la mijlocul anilor '60, McDonald's a angajat actori pentru a se costuma în clovnul prietenos ce apare la zilele de naştere ale copiilor şi la alte evenimente organizate în restaurantele firmei sau în afara lor. Clovnul a fost şi personaj de desene animante, iar conducerea McDonalds susţine că imaginea sa este la fel de cunoscută de copii ca şi Moş Crăciun.
Reprezentanţii companiei neagă că mascota ar fi o influenţă nocivă pentru copii şi susţin că promovează beneficiile unui stil de viaţă sănătos, fiind un "ambasador al binelui" ce susţine siguranţa copiilor, educaţia şi stilul de viaţă echilibrat.
Aceştia au mai subliniat acţiunile caritabile făcute în numele clovnului, amintind că există 500 de case şi camere de familie în sau în apropierea unor spitale, pentru bolnavi, plătite de Ronald McDonald. Compania insistă, de asemenea, că în meniu nu sunt incluse doar mâncăruri tip junk-food, ci şi fructe sau mâncăruri cu lapte degresat.
Totuşi, dezbaterile continuă în jurul faptului că McDonalds se află în centrul problemelor referitoare la obezitatea infantilă şi a cauzelor sale. De altfel, compania a fost dată în judecată în California pentru practicile sale de marketing, inclusiv pentru folosirea clovnului şi plasarea jucăriilor în meniurile Happy Meal, vizând atragerea copiilor.
În unele oraşe americane, autorităţile au interzis oferirea de jucării gratis pentru mâncăruri ce depăşesc un anumit număr de calorii.
În scrisoarea deschisă se mai spune că minorii sub 12 ani controlează efectiv 40 de miliarde de dolari anual din puterea de consum, datorită abilităţii lor de a-şi convinge părinţii să cumpere anumite lucruri sau alimente. De asemenea, medicii avertizează că obiceiurile formate în copilărie se pot permanentiza.
Citește pe alephnews.ro: Gemini este acuzat că i-a spus unui utilizator „te rog să mori” și „ești o pierdere de timp și de resurse. Ești o pată pe univers”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Adriana Bahmuțeanu e DISPERATĂ! Vedeta le-a transmis un nou mesaj fiilor lui Silviu Prigoană. Ce rugăminte arzătoare are la ei: „Vă implor, lăsați ura deoparte și dați-mi…”
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe