ONG-urile şi specialiştii în sănătate cer retragerea mascotei McDonalds, pentru ca restaurantele să nu mai atragă la fel de mulţi copii

Peste 550 de medici, specialişti în sănătate şi membri de ONG din Statele Unite au semnat o scrisoare deschisă în care cer retragerea de pe piaţă a mascotei Ronald McDonald, considerată cheia imaginii firmei, care atrage în special copiii americani, relatează The Independent.

Urmărește
406 afișări
Imaginea articolului ONG-urile şi specialiştii în sănătate cer retragerea mascotei McDonalds, pentru ca restaurantele să nu mai atragă la fel de mulţi copii

ONG-urile şi specialiştii în sănătate cer retragerea mascotei McDonalds, pentru ca restaurantele să nu mai atragă la fel de mulţi copii

Activiştii pentru protecţia consumatorului au lansat campania şi au trimis scrisoarea semnată de sute de profesionişti în domeniul sănătăţii, cerând firmei McDonald să nu îşi mai facă publicitate vizând copiii.

Ei susţin că meniul oferit în restaurantele McDonalds a creat o generaţie de copii obezi şi o gaură în bugetul de sănătate al SUA.

Corporate Accountability International, grupul care se ocupă de campanie, urmăreşte convingerea firmei să retragă mascota Ronald McDonald, clovnul cu perucă roşie, organizând o serie de proteste şi trimiţând scrisoarea deschisă la toate ziarele din SUA.

Încă de la mijlocul anilor '60, McDonald's a angajat actori pentru a se costuma în clovnul prietenos ce apare la zilele de naştere ale copiilor şi la alte evenimente organizate în restaurantele firmei sau în afara lor. Clovnul a fost şi personaj de desene animante, iar conducerea McDonalds susţine că imaginea sa este la fel de cunoscută de copii ca şi Moş Crăciun.

Reprezentanţii companiei neagă că mascota ar fi o influenţă nocivă pentru copii şi susţin că promovează beneficiile unui stil de viaţă sănătos, fiind un "ambasador al binelui" ce susţine siguranţa copiilor, educaţia şi stilul de viaţă echilibrat.

Aceştia au mai subliniat acţiunile caritabile făcute în numele clovnului, amintind că există 500 de case şi camere de familie în sau în apropierea unor spitale, pentru bolnavi, plătite de Ronald McDonald. Compania insistă, de asemenea, că în meniu nu sunt incluse doar mâncăruri tip junk-food, ci şi fructe sau mâncăruri cu lapte degresat.

Totuşi, dezbaterile continuă în jurul faptului că McDonalds se află în centrul problemelor referitoare la obezitatea infantilă şi a cauzelor sale. De altfel, compania a fost dată în judecată în California pentru practicile sale de marketing, inclusiv pentru folosirea clovnului şi plasarea jucăriilor în meniurile Happy Meal, vizând atragerea copiilor.

În unele oraşe americane, autorităţile au interzis oferirea de jucării gratis pentru mâncăruri ce depăşesc un anumit număr de calorii.

În scrisoarea deschisă se mai spune că minorii sub 12 ani controlează efectiv 40 de miliarde de dolari anual din puterea de consum, datorită abilităţii lor de a-şi convinge părinţii să cumpere anumite lucruri sau alimente. De asemenea, medicii avertizează că obiceiurile formate în copilărie se pot permanentiza.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici