Parfumurile-cult: Care sunt aromele care au intrat în istorie după ce au fost purtate de personalităţi precum J.F. Kennedy, Audrey Hepburn sau Coco Chanel

Când John Kennedy s-a întors în Statele Unite după o vacanţă petrecută în Franţa, în vremea studenţiei, i-a scris o scrisoare lui Albert Fouquet, creatorul parfumului pe care îl folosise pe tărâmurile Hexa­gonului, şi l-a rugat să-i trimită din Paris opt sticluţe, plus una pentru Bob, fratele său. Fouquet a pus pe pachetul cu cele nouă flacoane eticheta „Eight & BOB“, adică exact numele unuia dintre cele mai cunoscute parfumuri pentru bărbaţi din lume astăzi, relatează Ziarul Financiar.

Urmărește
1522 afișări
Imaginea articolului Parfumurile-cult: Care sunt aromele care au intrat în istorie după ce au fost purtate de personalităţi precum J.F. Kennedy, Audrey Hepburn sau Coco Chanel

Parfumurile-cult: Care sunt aromele care au intrat în istorie după ce au fost purtate de personalităţi precum J.F. Kennedy, Audrey Hepburn sau Coco Chanel

Iată o serie din acele istorii parfumate care au generat dependenţe olfactive imposibil de lecuit, potrivit După Afaceri Premium.

Se spune că parfumierii încep să lucreze la o esenţă la fel ca romancierii sau regizorii. Au în minte un fir narativ, apoi se gândesc la persoana care ar putea juca rolul protagonistului şi, treptat, pun cap la cap piesele care compun elixirul final.

Preşedinţi, regi, împărătese stau în acelaşi univers al surselor de inspiraţie cu opere de artă, pasaje din cărţi, legende, poveşti istorice, ispite culinare, cu viaţa metropolitană sau cu locuri mai profane, precum un atelier de pantofi, spaţiul de lucru al unui bijutier sau un atelier de croitorie, unde lâna, caşmirul, mătasea, notele pudrate de cretă şi aburul fierului de călcat pot stimula idei pentru un parfum inedit.

„Până în secolul al XIX-lea, parfumurile erau făcute la comanda membrilor familiilor regale sau ale capetelor încoronate, însă asta nu presupunea prea multă inspiraţie, era mai mult un ordin. Apoi aristocraţia, actorii celebri sau vedetele care apăreau pe ecran au început să atragă atenţia, iar parfumierii şi-au dat seama imediat că asemenea figuri popu-lare erau văzute de oamenii obişnuiţi ca modele de urmat“, spune Gilles Thevenin, deţinătorul Casei Lubin Paris, una dintre parfumeriile celebre franţuzeşti.

De atunci înainte, parfumierii nu mai erau văzuţi ca artizani, ci ca artişti deţinători ai unor calităţi speciale, oameni care se folosesc de inspiraţie pentru a produce esenţe originale.

Din punct de vedere inspiraţional, prima personalitate din istorie care a stat la baza creării unui parfum a fost Regina Elisabeta a Ungariei, a cărei apă de parfum a fost imaginată în 1370. Muze au fost şi personalităţile din dinastia lui Napoleon şi, în general, ale Curţii Imperiale Franceze, care au inspirat cele mai multe parfumuri semnate de Casa Rancé 1795, alt nume sonor în lumea parfumeriei. Regina Maria a României, regele Ferdinand al Spaniei, apoi actori şi actriţe remarcabile de la Hollywood sunt cei cărora le datorăm astăzi esenţe care au depăşit graniţele timpului.

„În istoria Rancé, muzele au fost totdeauna spectaculoase, de la împărătese şi regine până la poveşti secrete de dragoste. Printre cele mai renumite parfumuri ale noastre se numără Joséphine, pe care fondatorul François Rancé l-a creat pentru Joséphine Bona­parte, cu ocazia încoronării sale“, povesteşte directorul Giovanni Rancé.

Un infinit de muze

Christopher Chong, directorul de creaţie de la Amouage, a creat Honour Woman gândindu-se la opera „Madame Butterfly“. Italienii de la Pantheon Roma, casă artistică foarte nişată, s-au inspirat din iubirea pură dintre Margherita şi Raffaello, din cea mai frumoasă perioadă a Italiei - Renaşterea. Artista Annick Goutal a creat parfumul Petite Chérie având-o ca muză pe fiica sa, Camille, cu spiritul ei inocent şi liber.

„Gold Woman, al Casei Amouage, a fost creat la cererea sultanului Omanului pentru a fi oferit în dar regilor şi reginelor care-i trec pragul, un cadou olfactiv construit în jurul a două dintre cele mai preţioase şi rare ingrediente - frankincense şi trandafirul de rocă, o specie de trandafir foarte rară şi valoroasă“, spune Cristina Bălan, managing director şi proprietar al parfumeriei Elysée.

Parfumierului Roja Dove i s-a cerut să creeze un parfum care să redea grandoarea baletului rus, iar el s-a lăsat inspirat de Serghei Pavlovich Diaghilev, cel care a fondat trupa „Ballet Russes“ şi al cărui nume se regăseşte pe sticla de parfum expusă în Victoria & Albert Museum din Londra - Diaghilev. Lui i se adaugă sute, poate mii de personalităţi care au devenit, la un moment dat, muze pentru parfumieri.

„Audrey Hepburn a avut un parfum special creat pentru ea, numit Spring Flower, cu note de măr, piersică şi trandafiri, sticla fiind roz, o culoare tonică şi jucăuşă, asemenea personajelor cărora le-a dat viaţă. Când a ghidat parfumierul care i-a creat Chanel No. 5, Coco Chanel i-a spus că-şi dorea un parfum care să aibă rolul de accesoriu pentru hainele create de ea, motiv pentru care iniţial îl oferea cadou clientelor sale. Astăzi, multe parfumuri au devenit celebre după ce au fost purtate de nume cunoscute. Love in White, creat de House of Creed, nu este o creaţie nouă, însă a fost apreciat şi purtat de Michelle Obama şi Angelina Jolie, având ca ingrediente narcisă, magnolie, iasomie din Italia şi trandafir bul­găresc, plus vanilie şi ambră gri în notele de bază“, explică Ale­xandra Giucă, expert parfumier al parfumeriei Madison din Bu­cureşti.

Parfumurile pot sintetiza stilul de viaţă al unei persoane, asta e clar pentru creatorii din domeniu, care aseamănă elixirurile aromate cu o pictură, pe care o admiri pe toată ca întreg, şi nu doar părţile ei componente. Cheia în parfumerie, spune proprietarul Lubin, este să reuşeşti să potriveşti personalitatea muzei cu personalitatea parfumului şi atunci poţi să spui că te-ai apropiat de perfecţiune.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici