Revista "Elle" redefineşte standardele frumuseţii feminine

Cel mai recent număr al ediţiei franţuzeşti a revistei Elle redefineşte standardele frumuseţii feminine, prin publicarea pe copertă a imaginii unor modele cu forme planturoase, informează The Guardian.

Urmărește
355 afișări
Imaginea articolului Revista "Elle" redefineşte standardele frumuseţii feminine

Cel mai recent număr al Elle Franţa redefineşte standardele frumuseţii feminine (Montaj foto)

Cunoscută pentru pictorialele care deconstruiesc tabuuri - cum ar fi cele cu nuduri sau cu celebrităţi fără machiaj - ediţia franceză a revistei Elle a reuşit să surprindă şi de această dată, publicând pe copertă fotografia unor femei cu forme.

Comperta celui mai recent număr al Elle o prezintă pe Tara Lynn, un model cu mărimi mai mari, care pozează alături de alte trei modele cu forme voluptuoase şi abdomene nu tocmai plate.

Ediţia vine la o lună după ce revista italiană Vogue a lansat o selecţie online intitulată "Vogue Curvey", dedicată recomandărilor vestimentare şi cosmetice pentru femeile cu forme. În ianuarie, revista glossy americană V a avut o ediţie dedicată femeilor cu forme generoase.

Mulţi văd în vizualurile propuse în cel mai recent număr al Elle o decizie de a adresa o provocare stereotipului femeii pariziene, portretizată întotdeauna ca fiind zveltă şi foarte chic, şi de a redefini estetica frumuseţii în modă.

O parte din specialiştii în domeniu nu cred însă că francezii vor accepta reprezentările unor femei mai corpolente ca standard şi că revista va reveni după acest număr la imaginile consacrate, cu modele subţiri, aproape anorexice. Astfel, The Observer a interpretat pictorialul din Elle ca o glumă şi nu ca un act de pionierat, care marchează o schimbare, deschizând o nouă tendinţă.

"Moda a creat o ruptură între reprezentarea sa şi femeile reale. De la slabe, cu forme sau plinuţe, populaţia este formată din femei care nu se simt bine reprezentate prin contrastele expuse de modă şi publicitate", a spus Velvet d'Amour, fost model pentru Galliano şi Gaultier.

În afară de Statele Unite şi Marea Britanie, se pare că şi franţuzoaicele au crescut ca dimensiuni în ultimii ani. Statisticile arată că 42% dintre femeile din Franţa sunt clasificate în categoria supraponderale în timp ce 51% dintre bărbaţi sunt declaraţi oficial obezi.

"Industria modei începe să se adreseze din nou femeilor reale. Accest accent pe forme marchează trecerea către reprezentări ale femeilor şi nu ale fetelor, ca până acum", a spus designerul Michael Kors, care a explicat că demersul, pe lângă funcţia estetică, răspunde şi unor necesităţi comerciale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici