"Revoluţie" în jocul Monopoly: o figurină va fi înlocuită

Compania Hasbro, care produce celebrul Monopoly, a decis, în urma unei consultări în rândul internauţilor la nivel mondial, să revoluţioneze jocul de societate, înlocuind una dintre figurine.

Urmărește
1361 afișări
Imaginea articolului "Revoluţie" în jocul Monopoly: o figurină va fi înlocuită

"Revoluţie" în jocul Monopoly: o figurină va fi înlocuită (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Desuetul fier de călcat prezent pe tablele Monopoly încă de la apariţia acestui joc, în 1935, îşi trăieşte acum ultimele ore, iar compania Hasbro a anunţat că va începe "imediat" să producă în locul său o figurină în formă de pisică, care se va afla în noile cutii până la jumătatea sau la sfârşitul acestui an.

Pe parcursul unei campanii de marketing impecabile, internauţii din lumea întreagă au fost rugaţi de compania Hasbro, pe Facebook, între 9 ianuarie şi 5 februarie, să aleagă figurina din joc care trebuie să fie înlocuită şi figurina înlocuitoare. Ei au avut de ales între o pisică, un inel cu diamant, o chitară, un robot-jucărie şi un elicopter.

Răspunsul fanilor a fost "unul fantastic", au spus reprezentanţii companiei Hasbro. Internauţii, provenind din 185 de ţări, au ales pisica, cu 31% din totalul voturilor exprimate.

Figurina în formă de câine - un terrier scoţian - a fost figurina preferată "de salvat" - cu 29% din totalul voturilor -, urmată de roabă şi de o pereche de galoşi. Figurina în formă de fier de călcat a obţinut doar 8% din voturile exprimate.

Jocul Monopoly a fost inventat de Charles Darrow, un agent de vânzări care devenise şomer. Potrivit legendei, nepoata lui a fost aceea care i-a sugerat să aleagă pe post de figurine diverse "talismane" din metal, create după modelul micilor figurine care ornau brăţările purtate de femeile din acea epocă.

Jocul Monopoly are la bază străzile din Atlantic City, localitate din statul american New Jersey. Imaginile, culorile şi proprietăţile din "Monopoly" sunt populare peste tot în lume şi sunt adevărate simboluri ale culturii pop.

În 1933, Charles Darrow a creat un prototip al jocului folosind materiale din propria locuinţă. El a folosit o pânză pentru a realiza tabla de joc, a făcut casele şi hotelurile din resturi de lemn şi a scris de mână cartonaşele. În plus, pionii utilizaţi iniţial pentru a efectua mişcări pe tablă erau, de fapt, ornamente dintr-o brăţară a soţiei sale.

În 1935, Parker Brothers au început să vândă Monopoly care, pe parcursul celor 75 de ani de existenţă, a fost jucat de peste un miliard de persoane din 108 ţări. Jocul a fost vândut iniţial în Statele Unite în forma în care a fost realizat de Charles Darrow. Pe parcursul unui an de la lansarea americană, 20.000 de copii ale jocului erau realizate săptămânal şi vândute la preţul de doi dolari bucata.

Ulterior, licenţa de comercializare a jocului a fost obţinută şi de o companie britanică, aceasta schimbând denumirea străzilor jocului cu cea a unora cunoscute din Londra, pentru ca jocul să fie relevant în Marea Britanie. Practica aplicată de britanici este folosită în continuare, atunci când "Monopoly" este lansat pe teritoriul unei noi ţări.

De-a lungul anilor, jocul şi regulile sale au rămas neschimbate, chiar dacă forma de prezentare a "Monopoly" a fost revizuită în numeroase rânduri şi au fost lansate şi ediţii speciale ale acestuia.

Începând de la cea de-a 70-a aniversare a jocului, compania Hasbro, care deţine brandul Monopoly, a invitat fanii să contribuie la actualizarea tablei de joc pentru fiecare ţară în care se joacă "Monopoly", astfel încât să reflecte realitatea prezentă şi nu pe cea a anilor 1935. În plus, valorile de achiziţie şi vânzare din joc sunt actualizate pentru a corespunde preţurilor actuale, o proprietate fiind vândută cu două milioane de dolari în loc de 200 de dolari.

În plus, în prezent există ediţii digitale ale jocului, care pot fi jucate pe telefonul mobil, online, dar şi pe computere şi console.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici