SF în auto sau cum arată maşina care îţi recomandă cel mai eficient mijloc de transport pentru a ajunge la destinaţie şi care ştie ce motorizare să folosească în funcţie de drum? - GALERIE FOTO

Nevoia de mobilitate este tot mai mare, transportul în comun tot mai necesar, însă nu toţi îl apreciază aşa cum este el acum. Dar sunt constructori care încurajează această metodă şi sunt chiar din segmentul premium.

Urmărește
2381 afișări
Imaginea articolului SF în auto sau cum arată maşina care îţi recomandă cel mai eficient mijloc de transport pentru a ajunge la destinaţie şi care ştie ce motorizare să folosească în funcţie de drum? - GALERIE FOTO

SF în auto sau cum arată maşina care îţi recomandă cel mai eficient mijloc de transport pentru a ajunge la destinaţie şi care ştie ce motorizare să folosească în funcţie de drum? - GALERIE FOTO

 
Vă imaginaţi o maşină din segmentul premium care să vă recomande un tren sau un autobuz în detrimentul şofatului pentru a ajunge la o destinaţie? Una care să „ştie“ că în extraurban este mai bine să utilizeze motorul termic şi să menţină bateriile încărcate pentru utilizarea în oraş? Dar una care să nu aibă deloc nevoie de motor diesel sau pe benzină şi să ruleze exclusiv electric? Toate acestea sunt întrebări la care constructorii auto s-au gândit deja, iar în Europa de Vest multe dintre aceste soluţii există deja, iar în curând vor fi implementate şi la noi. BMW, spre exemplu, a implementat cele mai multe dintre idei, în programul „BMW i“, cu i3 şi i8, scrie Ziarul Financiar.
 
La cinci ani de la lansarea conceptului BMW i, când bavarezii au prezentat pentru prima dată şasiul din CFRP - plastic ranforsat cu fibră de carbon, BMW  vine cu un upgrade pentru i3, îmbunătăţire care vizează bateria. Acum, maşina va avea o capacitate de 33 de kilowaţi-oră (kWh) datorită densităţii de stocare mai mare a celulelor litiu-ion. Dimensiunile acumulatorului rămân neschimbate, însă va avea o creştere de peste 50% a autonomiei în ciclul NEDC standard, ceea ce echivalează cu 300 de kilometri faţă de 190 de kilometri la prima generaţie. Chiar şi în condiţii de utilizare zilnică, în condiţii meteorologice nefavorabile şi cu aerul condiţionat sau căldura pornite, o autonomie de 200 de kilometri se poate atinge cu o încărcare completă a acumulatorului. Datele de performanţă a electromotorului sincron hibrid ce dezvoltă 125 kW/170 CP rămân aproape neschimbate. Motorul propulsează BMW i3 de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde. Aceasta face ca BMW i3 să fie, în acelaşi timp, cel mai sportiv şi cel mai eficient automobil electric din segmentul său, cu un consum de energie electrică de 12,6 kWh/100 km
 
Când a fost lansat în 2013, BMW i3 a fost primul automobil cu evaluare certificată T‹V a emisi­ilor pe ciclul de viaţă, rezultat mai bun cu cel puţin o treime faţă de cele obţinute de orice automobil convenţional. În mare măsură, acest lucru se realizează prin furnizarea energiei electrice fără niciun fel de emisii CO2 la locurile de producţie BMW i din Leipzig (asamblare) şi Moses Lake (producţie CFRP), precum şi prin utilizarea în procesele de producţie, în comparaţie cu automobilele convenţionale, a unei cantităţi de apă mai mică cu 70%.
 
În cazul lui i3, clientul pri­meşte asigurarea că modelul său BMW i3 poate fi adaptat la cele mai noi dezvoltări tehnologice într-o manieră de economisire a resurselor. Acest lucru este protejat prin arhitectura flexibilă LifeDrive a automobilului. BMW i3 este primul automobil premium din clasa compactă din lume care a fost conceput încă de la început ca un automobil cu propulsie exclusiv electrică. Acest design include, de asemenea, şi montarea în service a noilor tehnologii de acumulatori.
 
Citeşte continuarea articolului în Ziarul Financiar
 

 

TITLURILE ZILEI

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici