Terapia prin shopping alungă tristeţea şi creşte sentimentul de bună-dispoziţie

Terapia prin shopping, departe de a fi un fenomen social superficial, este "o modalitate eficientă de reducere a tristeţii" şi poate creşte de până la trei ori sentimentul de fericire.

Urmărește
1823 afișări
Imaginea articolului Terapia prin shopping alungă tristeţea şi creşte sentimentul de bună-dispoziţie

Terapia prin shopping alungă tristeţea şi creşte sentimentul de bună-dispoziţie (Imagine: Hepta)

Cercetătorii de la Universitatea din Michigan susţin că "terapia prin shopping" ar trebui reconsiderată, deoarece îi poate ajuta pe oameni să treacă mult mai uşor peste stările de melancolie, conform dailymail.co.uk.

Aceştia au efectuat trei experimente pentru a demonstra faptul că mersul la cumpărături le-a conferit subiecţilor posibilitatea de a ţine sub control senzaţia de tristeţe.

Astfel, mersul la shopping este cu până la 40% mai eficient în privinţa îmbunătăţirii stării psihice, persoanele care au cumpărat ceva fiind de trei ori mai fericite decât cele care doar se uitau la produsele din vitrină sau se plimbau printre rafturi.

Cercetări anterioare au arătat că persoanele care mergeau la cumpărături resimţeau aceleaşi stări pozitive şi mai târziu, când rememorau momentele petrecute în magazin, mai ales atunci când mersul la shopping fusese motivat de dorinţa de a trece peste o stare psihică negativă.

"Terapia prin shopping - mersul la cumpărături pentru a contracara stările psihice negative - este adeseori considerată ineficientă, păguboasă şi o parte întunecată a comportamentului consumatorului, dar teoria noastră este că această terapie are o reputaţie mult prea rea şi că shoppingul poate fi o metodă eficientă de reducere a tristeţii", au explicat cercetătorii americani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici