Un articol din Daily Mail despre moartea lui Stephen Gately a generat un număr record de plângeri

Un articol referitor la moartea lui Stephen Gately, publicat în Daily Mail, a generat 22.000 de reclamaţii, cel mai mare număr de plângeri avut de forul britanic de soluţionare a reclamaţiilor din presă în ultimii cinci ani, informează The Guardian, în ediţia electronică.

Urmărește
86 afișări
Imaginea articolului Un articol din Daily Mail despre moartea lui Stephen Gately a generat un număr record de plângeri

Un articol din Daily Mail despre moartea lui Stephen Gately a generat un număr record de plângeri (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Peste 22.000 de reclamaţii au fost depuse la Comisia de Soluţionare a Reclamaţiilor din Presă (The Press Complaints Commission) din cauza unui articol semnat de ziaristul Jan Moir, despre moartea fostului membru al trupei Boyzone.

Potrivit oficialilor PCC acest subiect a generat un număr record de plângeri, numărul acestora depăşind numărul total de reclamaţii primite de Comisie în ultimii cinci ani.

Titlul iniţial al articolului care a stârnit controverse a fost "De ce nu a fost nimic «natural» în moartea lui Stephen Gately", care a devenit pentru ediţia tipărită "O moarte ciudată, însingurată şi tulburătoare". În articolul lui Moir, editorialistul interpreta moartea fostului membru Boyzone în Majorca, după o noapte de petrecere, ca fiind un alt eveniment care "deconstruieşte mitul căsătoriilor fericite între homosexuali".

PCC va începe o investigaţie pentru a vedea dacă codul de practică în jurnalism a fost încălcat, prin insinuare, lipsă de acurateţe, discriminare şi homofobie. Oficialii Comisiei au declarat că cele 22.000 de plângeri reprezintă un număr record în istoria instituţiei.

Vineri, mai mulţi advertiseri, printre care şi Marks & Spencer au cerut ca reclamele lor să fie retrase de pe pagina unde era publicat articolul semnat de Moir.

Jan Moir, care a câştigat în trecut o distincţie British Press Award a făcut o declaraţie în apărarea sa, precizând că nu a avut intenţia de a ofensa pe nimeni şi acuzând "regizarea unei campanii pe internet" pentru a incita publicul.

Controversatul articol a provocat o creştere cu 21% a traficului de pe platforma online a ziarului Daily Mail, potrivit datelor furnizate de Experian Hitwise.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici