La începutul lunii decembrie, Bloomberg scria că YouTube vrea să lanseze un serviciu muzical pe bază de abonament în luna martie a anului viitor, însă nu încheiase negocierile cu Sony Music Entertainment şi Universal Music Group.
Marţi, însă, Bloomberg a scris că ambele companii de producţie muzicală au încheiat cu platforma YouTube înţelegeri privind drepturile de autor şi difuzarea de muzică. În mai anul acesta, platforma video a încheiat o înţelegere similară, pe termen „mai scurt decât în mod obişnuit”, cu Warner Music Group, care era nemulţumită de politica anti-piraterie a YouTube.
Odată cu aceste noi înţelegeri încheiate, YouTube, parte a Google, poate să îşi canalizeze eforturile pentru a lansa un serviciu pe bază de abonament similar Spotify, care va oferi conţinut ce nu se va regăsi gratuit pe platforma online.
În general, YouTube nu s-a înţeles foarte bine cu industria muzicală, ai cărei reprezentanţi consideră că platforma nu are pusă la punct o politică anti-piraterie eficientă. Şi, în timp ce înţelegerea cu Warner a fost încheiată pe un termen mai scurt, pentru a permite producătorului muzical să aibă mai multe opţiuni în viitor, nu se cunosc detaliile legate de contractele încheiate cu Sony şi Universal.
Industria muzicală a cunoscut o creştere semnificativă în ultimii doi ani, datorită numărului din ce în ce mai mare de persoane care au optat pentru abonamente la platforme de streaming precum Spotify şi Apple Music.