Boc: Singurele autostrăzi, cele făcute în guvernarea noastră. De aici încolo, s-a cam terminat

Fostul premier Emil Boc susţine că singurele tronsoane de autostradă din România sunt cele care au fost începute şi finalizate în timpul guvernării sale şi a spus că, de aici încolo, conform Master Planului de Transport, "cu autostrada s-a cam terminat în România".

Urmărește
556 afișări
Imaginea articolului Boc: Singurele autostrăzi, cele făcute în guvernarea noastră. De aici încolo, s-a cam terminat

Boc: Singurele autostrăzi, cele făcute în guvernarea noastră. De aici încolo, s-a cam terminat

Întrebat cum comentează Master Planul de Transport şi faptul că o serie de autostrăzi vor fi transformate în drumuri expres, Emil Boc a declarat, miercuri, presei, că strategia ar trebui regândită, iar dezbaterea publică să arate faptul că România are nevoie de autostrăzi, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Se pare că, în România, singurele tronsoane de autostradă care au fost făcute sunt cele pe care le-am început şi le-am făcut noi, pe vremea guvernării noastre, pentru că, de aici încolo, cu autostrada s-a cam terminat în România. Ar fi păcat. Nu am văzut strategia, dar eu niciodată nu voi renunţa la autostrăzi. Cred că strategia ar trebui regândită, iar dezbaterea publică să arate faptul că România are nevoie de autostrăzi, pentru că nu poţi pretinde să fii într-o ţară a UE fără să ai un sistem modern de autostrăzi", a spus Boc.

România ar trebui să construiască 656 de kilometri de autostradă şi 2.226 de kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, în condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor Dan Şova promitea în aprilie 1.800 de kilometri noi de autostradă până în anul 2020.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 de kilometri, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu - Piteşti, de 115 km, una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres.

România avea, la finele anului trecut, 644 km de autostradă, 16.466 km de drumuri naţionale, 35.587 km de drumuri judeţene şi 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, în România nu există drumuri expres.

Documentul mai prevede construcţia a 2.674 km de drumuri transregionale, 293 km de drumuri EuroTrans şi 172 km de variante ocolitoare, totalul fondurilor necesare pentru dezvoltarea sectorului rutier fiind de 26,1 miliarde euro.

Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012. Termenul avansat de autorităţi pentru finalizarea documentului a fost amânat de mai multe ori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici