Practic, începând din anul 2035, în Uniunea Europeană vor putea fi fabricate doar autoturisme şi autoutilitare care să nu mai emită particule poluante. Vor putea fi fabricate motoare electrice, inclusiv prin tehnologii cu hidrogen, dar şi motoare cu ardere internă, utilizând doar combustibili sintetici ecologici.
Conform noilor norme, dacă nu vor fi modificate în urma evaluărilor ulterioare, motoarele pe benzină, motorină sau de tip hibrid nu vor mai putea fi fabricate începând din anul 2035.
Polonia a fost singura ţară care a votat împotriva măsurii la reuniunea Consiliului UE privind Energia. Italia, România şi Bulgaria s-au abţinut de la vot, potrivit cotidianului Le Figaro. În şedinţa de luni, Italia exprimase obiecţii, care însă nu s-au concretizat marţi.
Ministru italian: UE a fost nevoită să admită că motorul electric nu este singura soluţie
Referindu-se la faptul că Uniunea Europeană a acceptat şi combustibilii sintetici, ministrul italian al Mediului de Afaceri, Adolfo Urso, a notat că acest lucru confirmă că motoarele electrice nu sunt singura soluţie. „Sper că va exista o comparaţie la nivel ştiinţific privind impactul carburanţilor sintetici şi al biocombustibililor şi sper că vor fi calibrate avantajele tehnologiilor din punctul de vedere al întregului ciclu de producţie. În orice caz, este important că Europa a luat act de faptul că motorul electric nu este singura soluţie, sunt convins că admiterea acestui lucru va conduce în timp la neutralitate tehnologică”, a declarat Adolfo Urso, citat de cotidianul Il Tempo.