Deputat PDL: Rezilierea contractului cu Bechtel este o soluţie nepotrivită. Renegocierea este mai potrivită

Deputatul PDL Petru Călian susţine renegocierea contractului cu compania americană Bechtel, astfel încât preţul pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3) să fie redus, iar tronsonul Gilău - Nădăşel din judeţul Cluj să poată fi finalizat în vara anului viitor.

Urmărește
270 afișări
Imaginea articolului Deputat PDL: Rezilierea contractului cu Bechtel este o soluţie nepotrivită. Renegocierea este mai potrivită

Deputat PDL: Rezilierea contractului cu Bechtel este o soluţie nepotrivită. Renegocierea este mai potrivită (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)

Călian a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că soluţia avansată de unii parlamentari din opoziţie, de reziliere a contractului cu Bechtel, nu este una potrivită.

"Există voinţă politică din partea PDL, există sprijin pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania dacă nu în acest an, atunci în primăvara anului viitor, astfel încât până în vara lui 2012 să se finalizeze tronsonul Gilău - Nădăşel, din judeţul Cluj. Apar acum anumiţi noi lideri politici care cer rezilierea contractului cu Bechtel. E mai uşor să strici, decât să construieşti, dar cred că se vor găsi soluţii pentru renegocierea şi rediscutarea contractului, astfel încât preţurile să coboare. Nu ar fi potrivit ca acest contract să fie reziliat, s-ar ajunge în instanţă şi s-ar bloca lucrările pentru o perioadă mai lungă", a spus Petru Călian.

Potrivit acestuia, interesul clujenilor este finalizarea tronsonului Gilău - Nădăşel al Autostrăzii Transilvania.

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat, la rândul său, în aceeaşi conferinţă de presă, că pentru deblocarea impasului în ceea ce priveşte oprirea lucrărilor la Autostrada Transilvania ar trebui ca statul român să îşi achite datoriile faţă de Bechtel, în sumă de 112 milioane de euro, iar Bechtel să îşi reconsidere cheltuielile indirecte.

"Din punctul de vedere al programului anual pentru 2011 - 2012, acesta ar avea ca şi componente tronsonul Gilău - Nădăşel, din judeţul Cluj, de 8,5 kilometri, şi finalizarea tronsonului 3 C, din judeţul Bihor, în lungime de 63,7 kilometri. Din punctul de vedere al negocierilor cu Bechtel, acestea sunt spre finalizare, cu cedări din partea Bechtel în privinţa reducerii preţului", a afirmat Pantelimon.

Premierul Emil Boc afirma, în 2 iulie, că în cazul lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3) compania Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor (MTI) privind preţul pe kilometru stabilit conform standardelor de cost, pe care însă fostele guverne nu le-au impus "pentru că furau mai uşor".

"Răspunsul la întrebarea privind continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania este dat de negocierile Ministerului Transporturilor cu Bechtel. Trebuie să se înţeleagă că nu putem face la orice preţ lucrările, pentru că este vorba de bani publici, iar odată ce România a aprobat standardele de cost acestea trebuie respectate, indiferent de cine lucrează. Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor şi cu CNADNR pe ceea ce înseamnă preţul, astfel încât lucrările la Autostrada Transilvania să continue. Această autostradă reprezintă un obiectiv al Guvernului şi al coaliţiei, dar cu respectarea legii", spunea Boc.

Premierul nu a putut avansa o dată pentru reînceperea lucrărilor la Autostrada Transilvania, precizând că acest lucru trebuie lăsat pe seama specialiştilor.

Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici