- Home
- Politic
- BUCURESTI, (24.04.2019, 17:37)
- Dora Vulcan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ecaterina Andronescu răspunde criticilor privind numărul de locuri din licee: ”Au fost locuri mult mai multe decât s-au ocupat”
Ecaterina Andronescu a reacţionat, miercuri, la reproşurile primite cu privire la reducerea cifrelor de şcolarizare în liceu şi spune că, de fapt, anul trecut au fost mai multe locuri disponibile decât s-au ocupat şi că ministerul nu a făcut decât să se raporteze la numărul real de locuri ocupate.
Urmărește
479 afișări
Ecaterina Andronescu spune că nu a redus numărul de locuri din licee, ci s-a raportat la cele ocupate efectiv
”Proiectul de hotărâre a fost aprobat în condiţiile în care ministerul a propus cifrele de şcolarizare (...) S-a vorbit în presă despre faptul că scade numărul de locuri în învăţământul liceal. Anul trecut şi anteriorii doi ani au fost locuri mult mai multe decât s-au ocupat. Nu s-au ocupat anul trecut 30.594 de locuri, în anul precedent aproape 30.000 şi anul precedent aproape 35.000. Nu ne-am apropiat cu cifrele de şcolarizare de cohorta de copii care intră în liceu anul acesta. Ca atare, numărul de locuri pe care hotărârea de guvern acum îl stabileşte practic este echivalent cu numărul de locuri în licee cu cel de anul trecut. Ceea ce am făcut, ţinând seama de numărul de locuri ocupate anul trecut în şcolile profesionale, circa 31.000, am încercat să creştem numărul de locuri şi să încercăm să le ocupăm pe toate cele 60.000 de locuri care sunt prevăzute în hotărârea de guvern. Acest lucru le-am făcut ca urmare a solicitărilor ce au venit la minister din partea angajatorilor”, a explicat ministrul Educaţiei, miercuri, la Guvern.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
Trupele germane trebuie să fie „apte” pentru război dacă Putin atacă, afirmă Boris Pistorius. Ministrul spune că Berlinul trebuie să aloce mai mulţi bani pentru apărare
-
Dinamo-Rapid, un derby clasic al fotbalului românesc, duminică, în etapa a 21-a Superligii / Anii 60 au oferit confruntări memorabile între cele două echipe
-
Avion de vânătoare american, doborât într-un „caz aparent de foc aliat” deasupra Mării Roşii
Cât priveşte cifra de şcolarizare pentru învăţământul superior, aceasta este aproximativ exhivalentă cu cea de anul trecut, creşterile fiind nesemnificative, pentru că e vorba de doar câteva sute de locuri în plus şi la licenţă şi la masterat, a explicat Andronescu.
Ea a dat asigurări că nu va fi o problemă de spaţiu pentru alcătuirea claselor cu 25 de elevi, pentru că din sistem lipsesc, faţă de acum 15 ani, un milion şi jumătate de elevi din sistem. Ea a spus că totul se reduce la o mai bună gestionare a spaţiilor de învăţământ.
”Polarizarea şcolilor a generat pe deoparte depopularea unor şcoli şi suporaaglomerarea şcolilor considerate şcoli cu performanţă. Această supraaglomerare este legată de solicitările pe care părinţii le fac pentru şcolile cu performanţă. (...) Ceea ce încercăm noi să facem este să nu slăbim performanţa şcolilor bune, prin creşterea numărului de elevi în clasă. Eu ştiu ce înseamnă să lucrezi cu 25 de studenţi sau cu 35 de studenţi. Nu este aceeaşi treabă. Noi avem o lege în Parlament, preşedintele a trimis-o la reexaminare, dar în acea lege se vorbeşte de în medie 25 de elevi în clasă, ceea ce mi se pare un lucru potrivit. Să nu ajungem să avem în clasă 35-36 de elevi cum se întâmplă acum. Vorbesc de cei care intră acum în clasele pregătitoare. Nu putem reglementa clasele de acum. Nu se pune problema de spaţii, pentru că din sistem, faţă de acum 15 ani lipsesc un milion şi jumătate de elevi. Gestionând mai bine şi spaţiile de învăţământ consider că putem reglementa situaţia”, a mai spus Andronescu.
Executivul a aprobat în şedinţa de miercuri cifrele de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar şi superior de stat, în anul şcolar/universitar 2019 - 2020.
”Propunerile privind cifrele de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar au la bază proiectele planurilor de şcolarizare elaborate de fiecare inspectorat şcolar pentru unităţile de învăţământ cuprinse în reţeaua şcolară judeţeană şi a municipiului Bucureşti şi sunt fundamentate pe criterii legislative, economice, demografice, geografice şi socio-economice”, transmite un comunicat al ministerului Educaţiei remis miercuri MEDIAFAX.
În ultimii trei ani, au fost ocupate pentru clasa a IX-a - învăţământ liceal de zi, în medie, 134.000 de locuri, transmite ministerul.
”În aceste condiţii, proiectul de hotărâre de Guvern pentru anul şcolar 2019-2020 a luat în calcul atât acest grad de ocupare, redistribuind locurile disponibile pentru învăţământul profesional, cât şi propunerile transmise de inspectoratele şcolare judeţene.”, se spune în documentul citat.
De asemenea, pnetru ocuparea anuală a circa 30.000 de locuri la şcoala profesională şi în învăţământul dual, proiectul adoptat miercuri prevede 60.000 de locuri în anul şcolar 2019-2020.
”În acest mod se realizează o distribuire echilibrată a numărului de locuri pentru anul I de studii în învăţământul liceal, profesional şi postliceal, în funcţie de solicitările inspectoratelor şcolare judeţene şi pe baza prognozei ocupării forţei de muncă pe regiuni de dezvoltare/judeţe”, se spune în comunicat.
Cifra de şcolarizare pentru forma de organizare în sistem dual a învăţământului profesional de stat este fundamentată prin investigarea şi analiza nevoilor de calificări ale operatorilor economici, dar şi pe baza cererilor formulate de agenţii conomici, spune ministerul.
De asemenea, pentru învăţământul terţiar nonuniversitar (postliceal) au fost prevăzute 31.541 de locuri, dintre care 28.000 de locuri sunt repartizate pentru anul I, învăţământ cu frecvenţă zi şi cu frecvenţă serală.
În ceea ce priveşte învăţământul superior, documentul prevede:
* creşterea de la 63.201 locuri pentru studiile universitare de licenţă, alocate
anul trecut, la 63.771 de locuri/granturi de studii finanţate de la bugetul de
stat (inclusiv învăţământ militar), dintre care 5.000 de locuri sunt alocate
domeniilor prioritare de dezvoltare ale României şi 2.000 de locuri pentru
absolvenţii liceelor situate în mediul rural;
* 36.041 de locuri pentru studiile universitare de masterat, inclusiv învăţământ
militar (în uşoară creştere faţă de anul trecut - 35.973), dintre care 4.500 de
granturi pentru domeniile prioritare de dezvoltare ale României;
* 3.043 de locuri pentru studiile universitare de doctorat (inclusiv învăţământ
militar), dintre care 300 de locuri finanţate de la bugetul de stat pentru
domeniile prioritare de dezvoltare ale României;
* 4.710 de locuri pentru rezidenţiat.
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe