- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (02.08.2013, 19:24)
- Marius Fratila
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fota: Guvernul a cerut introducerea pe ordinea de zi a subiectului CFR Marfă, nu avizarea privatizării
Consilierul prezidenţial pentru securitate naţională, Iulian Fota, a declarat, pentru MEDIAFAX, că Guvernul i-a solicitat preşedintelui Traian Băsescu introducerea pe ordinea de zi a şedinţei CSAT a subiectului CFR Marfă, nu avizarea privatizării, iar CSAT "exact asta a făcut".
Urmărește
604 afișări
Fota: Guvernul a cerut introducerea pe ordinea de zi a subiectului CFR Marfă, nu avizarea privatizării (Imagine; Liviu Chirica/ Mediafax Foto)
"În adresa transmisă de Guvern se solicita introducerea pe ordinea de zi a subiectului privatizării CFR Marfă, nu era menţionată avizarea privatizării. Noi ne-am raportat exact la ceea ce a cerut Guvernul prin adresă. Exact asta am făcut, a fost o discuţie", a afirmat Iulian Fota.
Întrebat dacă vicepremierul Gabriel Oprea a cerut în şedinţă ca aprobarea privatizării CFR Marfă către GFR să fie avizată de CSAT, Fota a menţionat că nu poate răspunde deoarece ar însemna să intre în conţinutul discuţiilor, care sunt secrete, conform legii de funcţionare a Consiliului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iohannis va fi anchetat, la inițiativa PSD, pentru cheltuielile de lux pe bani publici. Este primul președinte care, în numele „securității naționale”, a secretizat aceste cheltuieli
-
Camera Deputaţilor a adoptat proiectul de lege care permite României achiziţionarea a 32 de avioane multirol F-35
-
Secretarul general al NATO îi transmite lui Donald Trump că războiul din Ucraina reprezintă o ameninţare la adresa SUA
-
Încă o dronă a căzut azi în Republica Moldova
De asemenea, întrebat dacă există o diferenţă între declaraţiile premierului privind necesitatea ca şi CSAT să avizeze privatizarea CFR Marfă şi solicitarea propriu-zisă transmisă de Guvern către CSAT, Fota a răspuns că "este o întrebare legitimă, dar trebuie adresată Guvernului".
"Preşedintele Băsescu a fost cooperant la orice solicitare venită din partea Guvernului", a susţinut Fota.
Totodată, Iulian Fota a arătat că el nu poate comenta procedura de privatizare, ci doar importanţa strategică a CFR Marfă.
"Nu e niciun impediment ca această privatizare să fie finalizată. Decizia CSAT din 5 februarie nu suferă nicio modificare prin prisma discuţiei de astăzi, punctele de atunci rămân în vigoare, iar instituţiile cu responsabilităţile legale trebuie să ducă la capăt procesul", a mai spus Fota.
CSAT nu a emis, în urma şedinţei de vineri, nicio nouă decizie privind privatizarea CFR Marfă, informează Preşedinţia, menţionând că strategia de privatizare a companiei a fost avizată de către Consiliu prin hotărârea din 5 februarie.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Administraţia Prezidenţială după încheierea şedinţei, discuţiile din cadrul CSAT privind privatizarea CFR Marfă au fost "constructive".
"Membrii CSAT au avut o discuţie constructivă legată de acest proces de privatizare având ca obiect continuarea procedurilor legale privind finalizarea procesului de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» - S.A. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a avizat strategia de privatizare a CFR Marfă prin Hotărârea CSAT nr. 23/5.02.2013. Nu s-a emis o altă decizie CSAT", se afirmă în comunicatul menţionat.
În comunicat se menţionează că şedinţa de vineri a fost convocată de preşedintele Traian Băsescu în urma solicitării Guvernului transmisă joi de a introduce pe ordinea de zi a unei viitoare şedinţe a Consiliului subiectul HG din 24 iulie referitoare la aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfă cu Societatea Comercială Grup Feroviar Român S.A., în calitate de cumpărător.
Guvernul a dat publicităţii vineri dimineaţă adresa transmisă CSAT de către Victor Ponta, în calitate de ministru interimar al Transporturilor, şi ministrul Justiţiei, Robert Cazanciuc, în document făcându-se referire la introducerea pe ordinea de zi a CSAT a subiectului aprobării contractului de vânzare către Grupul Feroviar Român, dar nu şi la avizarea de către CSAT.
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Preşedintele şi premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei.
Potrivit Executivului, neformularea unei poziţii a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei.
Miercuri a fost publicată pe site-ul Preşedinţiei, la secţiunea CSAT - hotărâri emise de Consiliu, hotărârea Consiliului din 5 februarie privind avizarea privatizării CFR Marfă, în document afirmându-se că "modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României".
Potrivit hotărârii menţionate, CSAT avizează proiectul de HG pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia.
În articolul 2 al hotărârii se arată că "modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României".
Hotărârea CSAT mai cuprinde şi solicitarea către Ministerul Transporturilor de a include în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al CFR Marfă şi să întreprindă toate măsurile necesare pentru îndeplinirea de către companie, pe toată durata sa de existenţă, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale.
Aceste obligaţii menţionate în hotărâre sunt nevoile de apărare a ţării, transportul trupelor şi materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamităţi naturale, situaţii de criză şi de război sau alte situaţii deosebite, angajamentele asumate de România prin Tratatul NATO şi convenţiile încheiate cu SUA.
Contactat de MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea, a declarat miercuri că, potrivit Legii 182/2002 referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, sunt două persoane care pot hotărî desecretizarea unei hotărâri a CSAT - şeful statului şi secretarul CSAT.
Oprea a menţionat atunci că "la şedinţa CSAT din 5 februarie au fost prezenţi atât premierul Victor Ponta, cât şi ceilalţi miniştri care sunt membri ai CSAT".
"Totodată, potrivit legii de organizare şi funcţionare a CSAT (art.6, alin.3 - n.r.), Consiliul adoptă hotărârile sale prin consens", a menţionat Oprea.
În comunicatul dat publicităţii la finalul şedinţei CSAT din 5 februarie se arăta că: "La solicitarea Guvernului României, CSAT a avizat proiectul Hotărârii Guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» - S.A. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a avizat acest proiect solicitând privatizarea cu un investitor strategic şi respectarea obligaţiilor pe care «C.F.R. Marfă» - S.A. le are faţă de MApN, NATO şi alte structuri de securitate".
Citește pe alephnews.ro: Fortune: Elon Musk e cel mai puternic om din business în 2024
Citește pe www.zf.ro: Un român, un polonez şi un neamţ îşi fac un credit la bancă. Cât va plăti fiecare după 30 de ani. Diferenţele sunt halucinante
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Cine este și cu ce se ocupă văduva lui Silviu Prigoană. Ce afacere deține Mihaela, de fapt
CANCAN.RO
RĂSTURNARE DE SITUAȚIE privind moartea lui Silviu PRIGOANĂ! MĂRTURIA medicului care l-a RESUSCITAT infirmă zvonurile
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe