- Home
- Politic
- SIBIU, (17.10.2013, 15:08)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Iohannis, despre privatizarea CFR Marfă: Găsesc că e păcat că nu s-a realizat procesul
Prim-vicepreşedintele PNL, Klaus Iohannis, a declarat, joi, că este păcat că nu s-a realizat privatizarea CFR Marfă, eşecul fiind neplăcut pentru guvernare, însă afirmă că nu va cântări foarte mult, procedura urmând să fie reluată repede.
Urmărește
336 afișări
Klaus Iohannis (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
Prim-vicepreşedintele PNL, Klaus Iohannis, a fost întrebat, joi, într-o conferinţă de presă, ce părere are despre eşecul privatizării CFR Marfă, el apreciind că "e păcat" că nu s-a realizat.
"Cred că este vina celor care nu au reuşit să păstreze CFR Marfă într-o stare rezonabilă. Nu m-am implicat şi nu mă intersează foarte tare procedura. Găsesc că e păcat că nu s-a realizat procesul. Se va relua", a declarat Iohannis.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
Potrivit acestuia, această situaţie este "neplăcută", dar nu cântăreşte foarte mult pentru actuala guvernare.
"E neplăcută, dar nu contează foarte mult având în vedere că se reia imediat procedura de privatizare. Noi am mai avut de-astea care s-au tot reluat. Până la urmă totul s-a privatizat cu mai mult sau mai puţin folos, de obicei mai puţin", a mai spus Iohannis.
Prim-vicepreşedintele liberal a afirmat că problema privatizărilor "ar trebui abordată un pic alttfel".
"Cred că trebuie abordate un pic altfel aceste privatizăti. Un pic aşa - ca şi cum am fi capitalişti. Nu sunt specialist. Nu doresc să mă implic în aceste privatizări", a mai spus Iohannis.
Acesta a apreciat că noul ministru al Economiei, Andrei Gerea, "are tot ce-i trebuie ca să facă faţă" acestor privatizări, de aceea a şi fost "creditat" de către PNL.
Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu s-a putut finaliza până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului a expirat luni, nefiind prelungit de către Guvern.
Ministerul Transporturilor a atribuit în martie unei asocieri conduse de Deloitte, din care mai fac parte Muşat & Asociaţii şi Systra, un contract de 2,5 milioane lei (570.000 euro), inclusiv TVA, pentru servicii de consultanţă la privatizarea CFR Marfă.
În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Guvernul s-a angajat faţă de FMI ca, în cazul în care tranzacţia nu este finalizată, să vândă pachetul majoritar de la CFR Marfă altui investitor strategic.
Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă din această săptămână procedurile pentru o nouă privatizare a companiei CFR Marfă, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor, fără ca Guvernul să mai fie "blocat" de către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT).
Strategia de privatizare a CFR Marfă a fost subiectul unor controverse între Guvern şi Preşedinţie, legată de rediscutarea documentului în CSAT.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Ponta: CFR Marfă intră într-o nouă procedură de privatizare, până în vara 2014, fără blocaj CSAT
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe