- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
GÂNDUL: Odioasa ameninţare a lui Coldea. De ce fostul prim-adjunct al SRI minte
Ameninţarea pe care fostul prim-adjunct al SRI, Florian Coldea, a făcut-o ieri spunând că toţi aceia care contestă protocoalele încheiate de Serviciu, punând in pericol România, vor sfârşi tragic precum Iuda este cu atât mai odioasă cu cât, în realitate, SRI are de partea sa legea pentru a acţiona în cazul ameninţărilor la adresa siguranţei naţionale.
După audierea în comisia parlamentară, Florian Coldea a susţinut că, în lipsa protocoalelor cu Ministerul Public, SRI nu poate gestiona şi contracara „aşa cum am făcut până acum, ameninţările la adresa securităţii naţionale”.
Iată declaraţia completă:
„Astăzi, urmare a acestui asalt fără precedent asupra problematicii cooperării cu Ministerul Public, pentru realizarea atribuţiilor pe care serviciul le are, inclusiv în ceea ce priveşte decizia CCR, serviciul este în imposibilitatea de a lucra pe baza unui protocol în ceea ce priveşte infracţiunile la adresa securităţii naţionale, cum ar fi spionajul şi trădarea, parţial şi terorismul. Astăzi nu avem protocoale. Cum acţionăm pentru a proteja interesele României şi ale aliaţilor noştri, în situaţia unor probleme pe aceste zone deosebit de sensibile? Aş vrea ca, luaţi de valul retoricii, să nu pierdem lucruri importante. Vulnerabilitatea este exploatabilă şi cineva o va face, dacă nu acoperim această vulnerabilitate. Trebuie să vedem care sunt soluţiile clare pentru a remedia acest lcuru. Nu sunt foarte multe. Ce ar trebui să comunicăm spionilor şi trădătorilor, că nu avem protocoale şi să stea puţin, să nu se implice în activităţi până nu rezolvăm problema protocoalelor? Să facem o procedură transparentă, să ştie şi spionii şi trădătorii să îşi ajusteze măsurile? Sau avem şi posibilitatea unor măsuri adecvate, la standarde euroatlantice, pentru a reuşi să gestionăm cu succes, aşa cum am făcut până acum, ameninţările la adresa securităţii naţionale”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
-
Un cablu electric submarin care leagă Estonia şi Finlanda s-a defectat. Nu este exclus un sabotaj
-
Vineri va avea loc prima audiere în cazul preşedintelui sud-coreean Yoon Suk Yeol, pus sub acuzare de parlament
-
Constanţa: Elicea eolienei s-a prăbuşit în curtea căminului de bătrâni
În realitate însă, SRI are baza legală pentru a-şi indeplini menirea. În 2016, după celebra decizie a CCR care a scos Serviciul din dosarele penale, Guvernul, la iniţiativa Ministerului Justiţiei, condus de Raluca Prună, a modificat prin OUG legea SRI şi Codul de procedură penală stabilind că Serviciul Român de Informaţii este organ special de cercetare penală în cauze care privesc siguranţa naţională.
„Organele SRI nu pot efectua acte de cercetare penală, nu pot lua măsura reţinerii sau arestării preventive şi nici dispune de spaţii proprii de arest. Prin excepţie, organele SRI pot fi desemnate organe de cercetare penală speciale, conform art. 55, alin. (5) şi (6), din Codul de procedură penală, pentru punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică conform prevederilor aceluiaşi Cod”, a fost modificarea adusă articolului 13 din legea de funcţionare a SRI.
În Codul de procedură penală, articolul 57, alineatul 2 privind organele de cercetare penală specială, a fost modificat prin introducerea unei prevederi privind infracţiunile la adresa securităţii.
„Organele de cercetare penală speciale efectuează acte de urmărire penală numai în condiţiile art. 55 alin. (5) şi (6), corespunzător specializării structurii din care fac parte, în cazul săvârşirii infracţiunilor de către militari sau în cazul săvârşirii infracţiunilor de corupţie şi de serviciu prevăzute de Codul penal săvârşite de către personalul navigant al marinei civile, dacă fapta a pus sau a putut pune în pericol siguranţa navei sau navigaţiei ori a personalului. De asemenea, organele de cercetare penală speciale efectuează, în cazul infracţiunilor prevăzute de titlul X din Codul penal şi a infracţiunilor de terorism, punerea în aplicare a mandatelor de supraveghere tehnică”, a fost prevederea adoptată de guvern. Titlul X din Codul penal cuprinde infracţiuni contra siguranţei naţionale cum ar fi trădarea, atentatul sau spionajul.
Judecaţi dumneavoastră singuri care este adevărata ameninţare.
Nu înainte de a reciti şi declaraţia/pilda biblică a lui Florian Coldea: „În spiritul perioadei pe care o celebrează acum creştinii, aş vrea să reamintesc şi cred că e momentul potrivit şi de un celebrul unui personaj biblic, al cărui nume nu aş vrea neapărat să-l dau care în urmă cu circa 2.000 de ani a trădat pentru 30 de arginţi, ce dacă ulterior l-au apucat remuşcările, lucrurile nu s-au putut repara şi răul făcut nu a putut fi rezolvat. Evident, ca orice trădător, destinul lui a sfârşit tragic. Din această perspectivă constat cu îngrijorare că unii, în mod vizibil, practică astăzi acelaşi lucru cu interesele statului român. O fac la vedere, extrem de vocal şi fără pic de ruşine. Ba mai mult, par să-şi facă un titlu de glorie din asta, afectând instituţii fundamentale şi capacităţi democratice de apărare a statului român. Poate ar fi bine cu toţii să reflectăm la acest episod biblic şi astfel de personaje. O să revenim cu alte precizări pe măsura întâlnirilor noastre cu membrii comisiilor”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.