Ponta susţine că Guvernul PDL a tăiat investiţii la Arad, nu USL, prezentând documente

Premierul Victor Ponta i-a răspuns, vineri, primarului Aradului, Gheorghe Falcă, după câteva luni de când edilul a acuzat Guvernul USL că a oprit finanţarea la două pasaje de pe centura oraşului, Ponta arătând cu documente de la CNADNR că în perioada Guvernului PDL s-au tăiat fondurile.

Urmărește
474 afișări
Imaginea articolului Ponta susţine că Guvernul PDL a tăiat investiţii la Arad, nu USL, prezentând documente

Victor Ponta (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Victor Ponta le-a prezentat jurnaliştilor, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul PSD Arad, documente ale CNADNR din care ar rezulta că finanţările pentru cele două pasaje aflate în construcţie pe centura Aradului, parte din DN 7, au fost oprite în perioada când PDL se afla la guvernare.

"Iată minciuna şi impostura celor de la PDL, care vorbesc în această campanie, împreună cu domnul Falcă, domnul Ungureanu, despre ce s-a alocat Aradului şi ce s-a tăiat. Am venit pregătit cu tabelul de la CNADNR, care arată că pentru pasajul denivelat de pe DN 7 - ceea ce cred că pentru toţi locuitorii Aradului este un coşmar, şi nu numai -, s-au alocat prin bugetul de stat 11,2 milioane de lei. În 6 februarie 2012, de la proiect se taie 2,2 milioane de lei. În 24 aprilie, cu trei zile înainte să cadă la votul din Parlament, domnul prim-ministru Ungureanu, care a fugit de la Iaşi şi era să iasă din ţară, dar a ajuns totuşi la Arad să candideze, a tăiat 1,986 milioane", a arătat Victor Ponta.

Ponta a adăugat că Ungureanu "este candidatul Securităţii aici în Vest şi al sistemului ticăloşit", iar Guvernul USL "a tăiat zero lei" de la proiectele menţionate.

"Sunt şi alte proiecte, Aradul este o victimă a sistemului mafiot condus de PDL, ştim foarte bine că peste 300 de kilometri de drumuri urmau să intre în reabilitare, dar din păcate aceste drumuri erau încredinţate de PDL domnului Iordache", a spus premierul, care a reamintit situaţia de pe tronsonul întâi al Autostrăzii Nădlac-Arad, care trebuia construit de firma lui Nelu Iordache, dar contractul a fost reziliat.

"O să stabilească Parchetul (…) dacă toate panourile din Bucureşti ale doamnei Boagiu nu cumva sunt plătite tocmai de asemenea câştigători de licitaţii", a spus liderul USL.

Ponta a arătat că în bugetul pe 2013 al CNADNR este prevăzută suma de 27 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor la pasajele de pe centrua Aradului.

Referitor la tronsonul întâi al Autostrăzii Nădlac-Arad, Ponta a spus că nu pot fi modificate criteriile la licitaţia ce va urma pentru reluarea lucrărilor, fiind proiect cu finanţare europeană.

Ponta a mai spus că dacă ar fi să îi dea un post lui Mihai Răzvan Ungureanu în guvernul său, l-ar numi "şef la protocol".

"Am văzut că este un om care investeşte mult în protocol şi aş vrea să mai gust şi eu diverse delicatese", a spus premierul.

Lucrările la două pasaje rutiere peste calea ferată, începute în 2011 pe centura municipiului Arad, parte din DN 7, au fost oprite din lipsă de finanţare.

Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă (PDL), declara, în august, că lucrările au fost oprite de Guvern "de două luni", respectiv în iunie.

"Sunt dezamăgit că lucrările importante sunt oprite în municipiul Arad. Mă aşteptam ca cei care conduc astăzi România să se preocupe mai mult de problemele arădenilor. Întreruperea lucrărilor la cele două pasaje de pe centură este groaznică pentru oraş. Să opreşti o astfel de finanţare, dar în acelaşi timp să promiţi finanţare pentru un pasaj în Oradea arată dispreţul USL faţă de arădeni", declara Falcă.

Primarul spunea că "lucrările nu mai sunt finanţate de două luni, iar constructorul a încercat să conserve şantierele".

În iunie 2011, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii anunţa începerea lucrărilor la două pasaje de pe centura rutieră a oraşului Arad, unul care asigura traficul peste calea ferată Arad-Bucureşti, iar al doilea peste calea ferată Curtici-Brad.

Reprezentanţii MTI şi autorităţile arădene arătau atunci că pasajele vor reduce considerabil timpii de parcurgere a centurii rutiere, în condiţiile în care barierele coboară de aproximativ 100 de ori în 24 de ore, iar timpii acumulaţi de aşteptare în faţa barierelor pentru şoferi sunt de trei ore într-o zi.

Cele două proiecte arătau că se vor realiza economii de peste şapte milioane de euro până în 2015 prin eliminarea staţionării autovehiculelor la bariere şi economii de 500.000 de euro din reducerea numărului de accidente.

Reprezentanţii MTI anunţau că ambele pasaje trebuiau finalizate cel târziu în octombrie 2012.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici