Rus: Master Planul general de Transport este rezultatul unei analize ”absolut ştiinţifice”. Ce lucrări se vor face în România în perioada 2014-2030 - HARTA

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat, miercuri, că Master Planul general de transport, care cuprinde toate intervenţiile în infrastructură pentru 2014-2030, reprezintă rezultatul unei analize ”absolut ştiinţifice” elaborate de cea mai mare companie din lume specializată în domeniu.

Urmărește
12662 afișări
Imaginea articolului Rus: Master Planul general de Transport este rezultatul unei analize ”absolut ştiinţifice”. Ce lucrări se vor face în România în perioada 2014-2030 - HARTA

Rus: Master Planul general de Transport este rezultatul unei analize ”absolut ştiinţifice”. Ce lucrări se vor face în România în perioada 2014-2030 (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Rus a făcut această declaraţie după ce a prezentat, miercuri, Master Planul general de transport al României în faţa comisiilor parlamentare de transporturi, reunite în şedinţă comună.

MASTER PLANUL de transport:

Ghid ABC

Ghid modelare

”Am prezentat celor două comisii de transport Master Planul general de transport al României, care este un document strategic care prevede toate intervenţiile care se vor face în 2014-2030 pentru a se asigura o infrastructură solidă rutieră, feroviară, navală şi aeriană care să asigure dezvoltarea economică. Ea cuprinde autostrăzi, drumuri expres, drumuri transregionale, dezvoltarea transportului naval, porturi şi căile de navigaţie atât pe Dunăre, maritime, centre modale şi zona aeriană şi zona de cale ferată”, a spus Rus.

Întrebat de ce în acest document au fost înlocuite autostrăzile cu drumurile expres, Rus a precizat: ”Nu este vorba de a înlocui nimic cu nimic. Deci nu este înlocuit în acest master plan vreun milimetru de drum regional cu drum expres sau cu autostradă. Aşa rezultă pe seama analizelor absolut ştiinţifice făcute de către o companie, probabil cea mai mare din lume, specializată în acest domeniu, care a făcut o analiză ştiinţifică a ceea ce înseamnă trafic în România, nevoia de interconectivitate, suport solid pentru dezvoltarea economică”.

Rus a spus că din această ”analiză ştiinţifică” rezultă şi numărul de aproximativ 1.300 de kilometri de autostradă, precum şi nevoia a peste 2.000 de drumuri expres cu patru benzi şi a peste 3.000 de kilometri de drumuri transregionale.

El a mai spus că acesta este documentul semifinal, întrucât mai e nevoie şi de finalizarea impactului de mediu, care se va termina până al finele lunii noiembrie, urmând ca cele două documente să se transforme într-un program operaţional.

România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, în condiţiile în care fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu - Piteşti, de 115 km, una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres.

Rus: Termenele de finalizare din Master Plan, decise în Guvern la sfârşitul lui noiembrie

”O să avem dezbateri, discuţii pro, contra, în următoarele trei săptămâni, să zicem 20 de zile, după care vom începe să punctăm, să transformăm acest Master plan în programul operaţional. Îl vom prezenta Guvernului, iar Guvernul va decide şi atunci, în Guvern, vom şi etapiza: cu asta începem, cu ailaltă în 2019, cu ailaltă în 2021, etcetera”, a spus Rus.

El a precizat că Master planul nu conţine şi termenele de finalizare întrucât e un document strategic, urmând să fie transormat într-un program operaţional.

”Ăsta e un document strategic. Pe seama lui se face un plan operaţional de implementare a acestui document. În acela vor exista termene. Sper, cred că acest document vom reuşi să-l avem la finele lunii noiembrie, început de decembrie”, a spus Rus.

El a spus că nu crede că vor exista modificări ale Master planului decât dacă acestea vor avea o bază ştiinţifică.

”Unele lucruri pot să fie modificate, să spunem, acolo unde studiul sau baza ştiinţifică pe care se bazează un anume punct de vedere de aici nu este absolut validă şi cineva demonstrează că trebuie modificat, argumentat, dar acelaşi tip de argumente utilizate aici, deci ştiinţific. El nu poate fi modificat altfel”, a spus Rus.

El a menţionat că cifrele de cost din Master plan sunt „estimative”.

România avea, la finele anului trecut, 644 km de autostradă, 16.466 km de drumuri naţionale, 35.587 km de drumuri judeţene şi 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, în România nu există drumuri expres.

Documentul mai prevede construcţia a 2.674 km de drumuri transregionale, 293 km de drumuri EuroTrans şi 172 km de variante ocolitoare, totalul fondurilor necesare pentru dezvoltarea sectorului rutier fiind de 26,1 miliarde euro.

Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012. Termenul avansat de autorităţi pentru finalizarea documentului a fost amânat de mai multe ori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici