- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Viena, „capitala economică“ a României, îşi refuză „ţara“ de la admiterea în Schengen - analiză
Austria este singurul stat membru al Uniunii Europene care se opune azi aderării României la spaţiul Schengen (teritoriul european fără frontiere).
Viena, „capitala economică“ a României, îşi refuză „ţara“ de la admiterea în Schengen - analiză
Votul care necesită o majoritate în Consiliul Justiţie şi afaceri interne (JAI) va fi dat joi, 8 decembrie.
Cum admiterea se face cu votul majorităţii membrilor UE din JAI, vetoul Austriei va face ca cine ştie pentru câtă vreme de aici înainte mii de camioane româneşti să întârzie cu zeci de ore în vămi – ceea ce înseamnă pierderi de zeci de milioane de euro - , ca milioane de călători, turişti sau lucrători în străinătate să aştepte la bariere în vreme ce ar putea trece în Ungaria fără să ştie că au depăşit o graniţă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
„Aducem piese din Turcia pentru Dacia Piteşti. Camioanele noastre sunt controlate la graniţa externă a UE, la intrarea în Bulgaria. Apoi, din nou la graniţa bulgaro-română. Timp pierdut degeaba şi bani pierduţi“, spunea recent într-o discuţie cu ZF Ion Lixandru, proprietar al Camion Logistic, companie care oferă servicii logistice.
Austria susţine că motivul de respingere ar fi numărul de emigranţi care trec „ruta balcanică“ prin Bulgaria şi România. Dar nici harta şi nici datele statistice nu indică acest lucru. Pentru că o astfel de „rută“ prin România nu are nicio logică.
Mediul de afaceri se arată şi el uluit pentru că businessul austriac în România este unul prosper. Firmele austriece din România au avut în 2021 un profit net de 7 mld. lei (1,4 mld. euro). Toate primele zece companii austriece cu investiţii în România au fost în 2021 pe profit, în ciuda crizei.
OMV Petrom a fost în 2021 cea mai mare companie din România după cifra de afaceri. BCR, deţinută de Ersre, a fost pentru mulţi ani cea mai mare bancă din sistem după active – azi pe locul al doilea, după Banca Transilvania.
Sunt puţini români care să nu fi auzit de Holzindustrie Schweighofer „care ne fură pădurile“.
De cealaltă parte, cei 370.000 de turiştii români care merg anual în Austria lasă în hotelurile şi restaurantele austriece 250 de milioane de euro anual, potrivt unei analize a Romanian Businnes Liders.
Spre deosebire de alţii, Austria nu a mers în China sau în Vietnam pentru expansiune, ci în estul Europei. Aşa a ajuns să dezvolte în România bănci – Volksbank, vândută între timp, subsidiara Raiffeisen sau să controleze BCR. Să cumpere Petrom, să exploateze lemnul.
Firmele cu acţionari majoritari din Austria, 1.740 la număr, au afaceri de 100 mld. lei (20 mld. euro) în România, profituri nete de 7 mld. lei (1,4 mld. euro), o marjă de peste 7% anual, şi reprezintă cam 5% din cifra de afaceri totală din România, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de platforma de analiza confidas.ro. Austriecii au poziţii importante în resursele de petrol şi gaze (OMV Petrom), în exploatarea lemnului (HS Timber, fosta Holzindustrie şi Egger), dar şi contracte semnificative în construcţia de drumuri şi reabilitarea de căi ferate (Strabag şi Porr). Au companii lideri pe piata zahărului (Agrana), în industria hotelieră (Strabag deţine hotelul de cinci stele Marriott), în logistică (Gebruder Weiss, Schenker Logistics), în vânzarea de maşini (Porsche şi Automobile Bavaria), în producţia de hârtie şi carton (Rondocarton), dar şi în producţia de materiale de construcţii şi în comerţ.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO