Din ce în ce mai multe case self- checkout încep să ceară bacşiş. Clienţii revoltaţi: ce rost are să ceară bacşiş?

Apariţia caselor self- checkout a stârnit în ultimii ani discuţii în toată lumea cu privire la automatizare şi viitorul locurilor de muncă, dar pentru a calma spiritele mulţi spuneau în glumă "măcar scăpam de bacşiş". Ei... acest lucru nu mai e aşa sigur.

Urmărește
35117 afișări
Imaginea articolului Din ce în ce mai multe case self- checkout încep să ceară bacşiş. Clienţii revoltaţi: ce rost are să ceară bacşiş?

Din ce în ce mai multe case self- checkout încep să ceară bacşiş. Clienţii revoltaţi: ce rost mai are să ceară bacşiş?

Clienţii din SUA au reclamat că din ce în ce mai des la aparatele de self-checkout apare întrebare cât vreţi să lăsaţi bacşiş. Astfel interacţiunea zero cu angajaţii în timpul unei tranzacţii nu mai garantează eliberarea de dilema morală a bacşişului.

Solicitările de a lăsa 20% bacşiş la aparatele de self-checkout din magazine, cafenele, aeroporturi, stadioane au devenit agasante şi îi deranjează pe consumatorii, potrivit Wall Street Jurnal.

Cum explică patronii implementarea bacşuşului la aparatele de self-checkout

Proprietarii de afaceri spun că aceste indicaţii automate pot creşte semnificativ bacşişurile şi pot mări salariile pe care le încasează personalului.

Clienţii însă nu sunt mulţumiţi de răspuns: "Ei reduc costurile cu forţa de muncă făcând self-checkout. Deci, ce rost mai are să ceară bacşiş?, a declarat pentru WSJ, Ishita Jamar, studentă în ultimul an.

Specialiştii din zona muncii spun că aşa-numita "creştere a bacşişului" este o modalitate pentru angajatori de a pune responsabilitatea pentru plata angajaţilor pe seama consumatorilor, în loc să crească ei înşişi salariile.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici