ANALIZĂ: Expert în aviaţie - Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer

Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer, deoarece altfel transponderul aeronavei ar fi trimis în continuare informaţii despre locaţie şi altitudine, a declarat expertul în aviaţie Dan Andrei pentru MEDIAFAX.

Urmărește
3208 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Expert în aviaţie - Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer

ANALIZĂ: Expert în aviaţie - Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer (Imagine: AFP / Mediafax Foto)

Avionul EgyptAir care efectua o cursă între Paris şi Cairo cu 66 de persoane la bord s-a prăbuşit în Marea Mediterană joi dimineaţa, au anunţat oficiali din cadrul Aviaţiei Civile egiptene, citaţi de AP online.

Zborul MS804 nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului la ora locală 2.45, când se afla la o altitudine de peste 11.000 de metri, potrivit companiei aeriene. În momentul dispariţiei aeronava se afla în zona de trecere dintre spaţiul aerian grecesc şi cel egiptean, iar circumstanţele în care a dispărut aeronava a născut numeroase semne de întrebare.

"Tulburător în cazul acestui zbor este faptul că disparaţia de pe radar, adică întreruperea Transponderului s-a produs la ieşirea din spaţiul aerian grecesc şi intrarea în spaţiul aerian egiptean. Lucrul acesta de ce este tulburător, pentru că daca cineva ar dori să facă lucrul acesta intenţionat o astfel de manevră, exact acesta ar fi momentul cel mai bun fiindcă produce cea mai multă confuzie" a declarat dr. ing. Octavian Pleter pentru MEDIAFAX.

Potrivit experţilor, în momentul în care un avion trece dintr-un spaţiu aerian în altul, se schimbă frecvenţa de comunicare, iar în acest caz se poate prezuma că a fost schimbată greşit frecvenţa iar un semnal de tip Mayday prin care se cere ajutor s-ar fi putut pierde în eter.

Expertul în aviaţie Octavian Pleter vorbeşte despre o asemănare între dispariţia aeronavei EgyptAir MS804 şi Malaysia MH 370, avionul care a dispărut de pe radare pe 8 martie 2014.

"Din punct de vedere al momentului dispariţiei seamană cu cazul avionului Malaysia MH370 şi acolo întreruperea tuturor sistemelor s-a produs exact la transferul din spaţiul aerian malaesian la cel vietnamez. Acest indiciu este unul tulburător, sigur, poate fi o coincidenta, dar poate fi si un indiciu, iar dacă cineva ar fi vrut să întrerupă funcţionarea acesta era momentul cel mai favorabil pentru a crea cât mai multă confuzie" a mai spus Octavian Pleter.

Orice avion are un transponder, care este un aparat ce transmite date despre locaţia şi altitudinea avionului către sol în mod automat.

"Transponderul este un transmiţător automat de răspuns la interogări electronice de locaţie, acest transponder funcţiona şi în modul în care el emitea şi din propira iniţiativă locaţia sa, nu doar la interogări. Acest transponder este dublat la bord, adică dacă el se defectează rolul său poate fi preluat, dar aici vorbim nu numai de întreruperea transponderului, avionul nu a mai răspuns nici la comunicaţiile radio, adică aici este vorba despre o dublă tăcere, o tăcere electronică a echipamentelor şi o tăcere a piloţilor" susţine Pleter.

Mai mult, un alt expert în aviaţie Dan Andrei a explicat pentru MEDIAFAX ce posibilităţi de comunciare are un pilot atunci când semnalează un pericol la bordul avionului.

"Atunci când pilotul este conştient că este într-o situaţie periculoasă, există la transponder un cod care transmite automat la sol instantaneu că aeronava are o situaţie deosebită şi este un semn distincitv, alertează controlul de trafic, adică începe să-i clipească roşu ca să-i atragă atenţia că are nevoie de ajutor", a declarat expertul în aviaţie Dan Andrei pentru MEDIAFAX.

Ce a atras atenţia în cazul dispariţiei aeronavei EgyptAir MS804 este faptul că pilotul nu a dat un astfel de semnal.

"Chestia asta nu s-a întâmplat, pilotul nu a schimbat codul la transponder şi totodată fiind în zbor orizontal 370 el a dispărut de pe ecran. Asta ne face să credem că avionul a dispărut de acolo, adică nu a dispărut în neant, probabil a făcut o explozie pentru că altfel, dacă avionul este în integralitatea lui, transponderul transmite în continuare informaţii despre altitudine şi despre poziţie", a mai spus Dan Andrei.

În ciuda faptului că pilotul avionului nu a semnalat un pericol la bordul avionului, experţii susţin că şansele ca problema să fi fost una tehnică sunt foarte mici.

"La o defecţiune tehnică piloţii ar avea posibilitatea de a comunica, extrem de rar o defecţiune tehnică produce efecte atât de bruşte, probabilitatea mai mare este să fie ceva voit ca şi în cazul avionului Malaysia 370", a explicat Octavian Pleter.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici