ANALIZĂ MEDIA a Mediafax Monitorizare: Regina Maria, cea mai mediatizată dintre clinicile private - INFOGRAFICE

Reţeaua privată Regina Maria are cea mai mare mediatizare în presa centrală anul trecut şi în primele două luni din 2015, pe următoarele locuri fiind Sistemul medical MedLife şi grupul Polisano, relevă o amplă analiză media a Mediafax Monitorizare privind principalelor clinici private din România.

Urmărește
1163 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ MEDIA a Mediafax Monitorizare: Regina Maria, cea mai mediatizată dintre clinicile private - INFOGRAFICE

ANALIZĂ MEDIA a Mediafax Monitorizare: Regina Maria, cea mai mediatizată dintre clinicile private - INFOGRAFICE (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Astfel, cel mai mare număr de menţiuni l-a înregistrat clinica Regina Maria cu 22,54% din totalul menţiunilor, urmată de MedLife cu 22,23% şi Polisano cu 17.42%. Locurile următoare au fost ocupate de Sanador (11,84%), Medicover (7,8%), Medsana (6,26%), Gral (6,2%), Euromedic (1,68%), Synevo (1,45%), Romgermed (1,53%), Anima (0,7%) şi Romar (0,38%).

Mediafax Monitorizare a realizat pe parcursul a 14 luni (ianuarie 2014 – februarie 2015) o amplă analiză privind prezenţa în media a principalelor reţele private de sănătate din România (Regina Maria, MedLife, Polisano, Sanador, Medicover, Medsana, Gral, Euromedic, Synevo, Romgermed, Anima şi Romar).

Referitor la clinicile private din România au fost înregistrate 1.309 menţiuni pe baza monitorizării a 150 publicaţii centrale împreună cu suplimente acestora, jurnalele de ştiri a 8 posturi de radio şi jurnalele 13 posturi TV. Au fost înregistrate 1.069 menţiuni în presa centrală, 193 la posturile TV şi 47 la posturile de radio.

Numai în presa scrisă centrală, dintre cele 1.069 menţiuni referitoare la clinicile private 244 se referă la MedLife, 237 sunt în legătură cu Regina Maria, 141 la Sanador şi 130 la Polisano. Aceste patru clinici private acoperă 70% din comunicarea pe acest subiect, restul de 30 de procente fiind împărţite între ceilalţi opt competitori.

Pe parcursul celor 14 luni de monitorizare 97 de publicaţii au fost preocupate de clinicile private, dar 72% din conţinutul referitor la acestea a fost generat de 15 publicaţii.

Între cele 15 publicaţii preocupate de clinicile private distribuţia menţiunilor este următoarea: Ziarul Financiar (45% dintre menţiuni), Business Magazin (7%), Click - Sănătate (7%), Mami (6%), Forbes România (6%), Femeia (4%), Click (4%), Curierul Naţional (3%), Ziarul Financiar - supliment (3%), Femeia de Azi (3%), Capital (3%), Click pentru femei (3%), Libertatea (2%), Viaţa medicală (2%) şi Evenimentul Zilei (2%).

Din punct de vedere al profilului publicaţiei, 54% dintre menţiuni au apărut în publicaţiile cu profil economic, 15% în cele de specialitate (sănătate&parenting), 11% în cele cu profil generalist-quality, 7% în publicaţiile pentru femei, 6% în tabloide şi 7% în publicaţii cu alt profil.

Aceste menţiuni au fost în cea mai mare măsură ştiri (41%), urmate de prezentări (16%), analize (9%), feature (8%), scrisori către redacţie (5%), interviu (4%), portret (4%), reportaj (3%), advertorial (2%), sinteză (2%), comentariu (1%), profil de firmă (1%).

MedLife a avut cea mai bună prezenţă şi la radio, cu 40% din numărul apariţiilor, urmată de Gral cu 30% din apariţii, Polisano cu 26% şi Sanador cu 4%.

În ceea ce priveşte interesul posturilor radio privind subiectul analizat, ordinea este următoarea (în funcţie de numărul menţiunilor): Radio Bucureşti (47%), Europa FM (21%), RRA (13%), Radio Zu (11%), RFI (4%), Pro FM (2%) şi Radio 21 (2%).

Clinicile cele mai prezente în jurnalele TV au fost: Polisano (cu 44,56% din numărul menţiunilor), Regina Maria (cu 30,05%), MedLife (14,51%), Sanador (6,22%), Medicover (1,55%), Romgermed (1,55%), Medsana (0.52%), Gral (0,52%), şi Euromedic (0,52%).

Din punct de vedere calitativ putem constata că MedLife a beneficiat de cea mai mare favorabilitate în presa scrisă centrală şi radio, iar în cadrul jurnalelor TV de cea mai mare favorabilitate a beneficiat Regina Maria.

La polul opus, de cea mai mare defavorabilitate s-a "bucurat" Polisano în toate canalele media, pe fondul sinuciderii patronului grupului Ilie Vonica şi anchetei în dosarul reţetelor false în care a fost implicată soţia sa, Ioana Vonica, arestată şi ulterior trimisă în judecată.

Astfel, în presa scrisă centrală MedLife are 135 menţiuni favorabile, urmată de Regina Maria (83), Medicover (41), Sanador (41), Gral (40), Euromedic (9), Synevo (8), etc. Cele mai multe menţiuni negative (28) le-a înregistrat Polisano.

La televiziune Regina Maria a avut 50 de referiri pozitive, iar Polisano 146 negative, în timp ce la radio MedLife 19 pozitive, iar Polisano 24 negative.

Mediafax Monitorizare a calculat şi vizibilitatea în presa scrisă şi în televiziune pe baza unor indici, ţinând cont de poziţionarea materialului în cadrul paginii, respectiv în cadrul emisiunii şi apoi a realizat o analiză de imagine.

Astfel, favorabilitatea articolelor corelată cu vizibilitatea acestora a asigurat clinicilor MedLife, Regina Maria şi Sanador o imagine pozitivă atât la televiziune, cât şi în presa centrală (MedLife are o imagine mai bună în presa scrisă în timp ce la TV Regina Maria conduce din punct de vedere al imaginii).

În cele 14 luni de monitorizare, valoarea spaţiilor media alocate de către presa centrală celor 12 clinici private a depăşit 8.500.000 euro, MedLife beneficiind de cea mai mare parte din această sumă (27,81%), urmată de Regina Maria (22,18%) şi Sanador (13,7%).

 

Business Magazin, Forbes România şi Ziarul Financiar, în ordine, au avut cele mai mari alocări din punct de vedere al distrubuţiei costului echivalent spaţiilor publicitare.

(Pentru detalii şi infografice suplimentare referitoare la această analiză, inclusiv informaţii privind modul de calcul al indicilor de vizibilitate şi imagine şi pentru comandarea altor analize pe care le putem oferi accesaţi: http://www.monitorizare.mediafax.biz/Site/Pages/Public/contact.aspx.

Ne puteţi contacta şi prin: e-mail la monitorizare@mediafax.ro sau la numărul de telefon: 031/82.56.152)

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici