- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (04.08.2015, 17:10)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANAT: Agenţiile nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-ul de pe litoral
Agenţiile de turism membre ANAT nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-urile înregistrate la hotelurile din sudul litoralului românesc şi şi-au respectat obligaţiile faţă de turişti şi unităţile de cazare, susţine asociaţia.
Urmărește
759 afișări
ANAT: Agenţiile nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-ul de pe litoral (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
"Rezervările efectuate de către agenţiile ANAT pentru clienţii lor au fost şi sunt confirmate de către unităţile de cazare, în baza contractelor bilaterale. Agenţiile de turism membre ANAT şi-au respectat obligaţiile faţă de turiştii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel şi faţă de partenerii hotelieri", arată Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), într-un comunicat.
Asociaţia afirmă că agenţiile ANAT îşi achită obligaţiile de plată către hotelieri, conform contractelor încheiate, şi că situaţia de pe litoral nu este generată de eventuale plăţi neefectuate ale agenţiilor către unităţile de cazare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Moș Crăciun, eroul sărbătorii, are o fișă medicală impresionantă: obezitate, diabet și jet lag extrem
-
Noul guvern. Iohannis a convocat partidele parlamentare la consultări / PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale vor veni împreună la discuţii
-
Lovitură pentru TikTok. O ţară europeană interzice aplicaţia chineză / Şi în România au fost voci care au cerut suspendarea TikTok în urma alegerilor prezidenţiale
-
Arabia Saudită a avertizat Germania cu privire la bărbatul reţinut pentru atacul de la Magdeburg
"Agenţiile membre ANAT au aflat de această situaţie odată cu sosirea turiştilor la unităţile hoteliere, nefiind anunţate din timp de către hotelieri. Chiar şi aşa, agenţiile s-au implicat pentru a găsi soluţii alternative, întrucât turiştii nu aveau nicio vină. Pentru a compensa neplăcerea creată, au fost acordate de către unităţile hoteliere în cauză alternative la cazare sau compensaţii suplimentare, precum upgrade la regimul de masă, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fără alte costuri", a declarat preşedintele ANAT, Aurelian Marin.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, face verificări pe litoral, marţi, în cazul mai multor turişti care dar nu au putut fi cazaţi în hoteluri din Eforie Nord şi Jupiter, deşi au plătit cazarea cu câteva luni înainte.
Marius Dunca a declarat marţi, pentru MEDIAFAX, că va merge pe litoral pentru a verifica mai mulţi operatori economici, dar şi agenţii de turism, după ce a fost informat că zeci de familii stau cu bagajele pe plajă, din cauză că hotelurile unde aveau rezervare le-au comunicat că nu mai există camere libere, iar o situaţie similară a fost sesizată oficial la ANPC de către un turist ajuns în Jupiter.
Citeşte şi: ANPC face verificări pe litoral, după ce mai mulţi turişti acuză că nu au fost cazaţi, deşi au plătit cu luni înainte
Preşedintele ANPC a precizat că, deşi abia a plecat de pe litoral, se va întoarce pentru noi verificări, întrucât, dacă informaţiile primite se confirmă, este vorba de "o bătaie de joc a operatorului economic sau a agenţiei".
"Sunt cazuri în care turiştii se plâng că nu fost cazaţi la ora 8.00, când au ajuns la hotel, deşi programul de cazare începe la 12.00. Dar sunt şi cazuri în care nu au fost cazaţi, deşi ei au plătit în avans cazarea. În acest caz, este vorba de o practică comercială incorectă, este o bătaie de joc a operatorului economic sau a agenţiei. Ne plângem că nu vin turişti. Păi cum să vină în condiţiile astea?", a spus preşedintele ANPC.
Marius Dunca a adăugat că, în urma verificărilor pe care le va face, va stabili dacă vina aparţine agenţiei de turism, pentru că nu a virat banii căte hotel la timp, sau dacă este vina operatorului economic, pentru că a vândut mai multe locuri de cazare decât dispune.
"Dacă agenţiile de turism au plăti la timp, iar turişii ajung şi nu au unde să se cazeze, operatorul economic este obligat să le ofere alternativă în aceleaşi condiţii pentru care ei au plătit sau în condiţii mai bune. În niciun caz, turiştii care au plătit cazare la trei stele nu vor putea fi cazaţi la două stele", a spus preşedintele ANPC.
Citește pe alephnews.ro: Care sunt cele 16 povești care influențează fizica și astronomia în 2024
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Moment istoric pentru NASA: Sonda Parker va ajunge la o distanță record de 6,2 milioane kilometri, chiar în Ajunul Crăciunului
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai SĂNĂTOASE alimente de pe masa de Crăciun. Specialist în nutriție: „PIFTIA și șoriciul nu au multe calorii”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe