- Home
- Social
- (02.06.2023, 09:01)
- Daniel Contescu
ALERTĂ Austria produce încă un mare scandal la graniţele Europei, blocând circulaţia camioanelor pe continent. România a intrat în alianţa anti-Viena
După ce a refuzat intrarea României în Schengen, Austria a intrat în conflict şi cu Italia pentru restricţiile aplicate la punctul de trecere a frontierei de la Brenner.
Urmărește
38990 afișări
„Cazul Brenner” se traduce prin restricţii aplicate asupra camioanelor, reguli decise de Austria pe motiv de protecţie a mediului, situaţie care a născut cozi uriaşe, de până la 50 km.
Italia cere intervenţia de urgenţă a UE, reclamând că acel coridor aparţine întregii Europe, în timp ce oficialii de la Viena au replicat arogant: „Folosiţi trenurile”.
Viceprim-ministrul şi ministrul italian Matteo Salvini a oficializat aseară cererea de procedură de infringement împotriva Austriei pentru interdiciţiile aplicate la pasul Brenner.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Mai multe cipuri în creier în 2025: Musk a anunțat că un al treilea pacient a primit implantul cerebral de la Neuralink. Compania nu se oprește aici
-
Milanovic, pe cale să câştige alegerile prezidenţiale din Croaţia, potrivit unui exit poll
-
Popularitatea lui Emmanuel Macron în rândul francezilor, în cădere liberă. Cea mai mică rată de aprobare din ultimii şase ani
-
Polonia susţine cererea lui Trump ca ţările NATO să majoreze cheltuielile pentru apărare la 5% din PIB
Decizia a fost luată şi comunicată definitiv la finalul Consiliului Transporturi de la Luxemburg. Italia şi-a prezentat toate motivele, susţinute puternic de Germania, dar şi de alte ţări, precum Cehia, Lituania, România, Olanda şi Bulgaria.
Salvini, susţinut de românca Vălean, comisar UE pentru Transporturi
„Am vorbit despre problema poluării cu avioanele private, când alegerile austriece provoacă zeci de kilometri de cozi. O situaţie nesustenabilă. Tratatele şi libera circulaţie trebuie să se aplice tuturor. Tuturor ne pasă de mediu, dar coridorul Brenner nu aparţine doar Austriei, Germaniei sau Italiei, ci aparţine întregii Europe”, a spus ministrul italian al Infrastructurii, Matteo Salvini.
Vălean şi Salvini, imagine surprinsă la şedinţa de aseară
„Mulţumesc Italiei şi Germaniei pentru abordarea lor foarte constructivă asupra situaţiei de la Pasul Brenner şi, de asemenea, Austriei pentru că a încercat, dar trebuie să spun că a continua să discutăm despre aceeaşi problemă fără a ne mişca un centimetru în următorii zece ani nu e o abordare constructivă”, a spus comisarul UE pentru Transporturi, Adina Vălean, vorbind în şedinţa publică a Consiliului Transporturi.
„Încurajez spiritul de cooperare şi invit pe toată lumea să revizuiască propunerea noastră de compromis”, a subliniat Valean, citată de presa internaţională, adăugând că acel coridor priveşte întreaga reţea europeană.
Citește pe alephnews.ro: VIDEO. Protest AUR față de anularea alegerilor prezidențiale. Românii care mărșăluiesc pe străzile din București cer demisia lui Iohannis și reluarea turului 2
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Incendiile din Los Angeles fac prăpăd. Ioan Alex povestește despre focurile devastatoare de la fața locului
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum arată iadul, porivit unui bărbat care a murit timp de 3 minute. Ce a văzut: 'Extrem de...
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe