Autostrada Soarelui ar putea fi dată în folosinţă la vară fără porţiunea Cernavodă-Medgidia

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) ar putea rezilia contractul cu compania franceză Colas, care a câştigat contractul de 224 milioane euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, întrucât aceasta "refuză să lucreze".

Urmărește
284 afișări
Imaginea articolului Autostrada Soarelui ar putea fi dată în folosinţă la vară fără porţiunea Cernavodă-Medgidia

Autostrada Soarelui ar putea fi dată în folosinţă la vară fără porţiunea Cernavodă-Medgidia (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"Există o problemă cu una dintre companii, care practic refuză să lucreze (...) şi probabil vom ajunge la soluţia extremă, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitaţia dacă, şi cred că aceasta va fi soluţia, va fi reziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea să muncească în România", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, pentru Ştirile ProTV.

Ea a afirmat în mai multe rânduri de la începutul acestui an că autostrada va fi deschisă circulaţiei în această vară, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate în totalitate.

Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost câştigat de Colas în noiembrie 2008.

Potrivit ministrului, autostrada Cernavodă-Constanţa va fi recepţionată anul următor, iar pe tronsonul unde constructorul refuză să lucreze vor exista rute alternative, astfel încât şoferii să poată ajunge la centura Constanţei.

Compania Colas a fost deja amendată de autorităţi pentru nerespectarea contractului.

Boagiu spune că şoferii vor ajunge la vară pe autostradă de la Bucureşti la Constanţa, însă pe porţiunea dintre Cernavodă şi Medgidia vor circula pe o rută alternativă.

O altă problemă care va îngreuna traficul spre litoral este faptul că podul de la Cernavodă este închis pentru reparaţii pentru o perioadă de un an, până în 2012. Situaţia obligă şoferii din nou să apeleze la rute ocolitoare.

"Vom ajunge pe autostradă la mare, dar între Cernavodă şi Medgidia pe rute ocolitoare, adică nu pe autostradă", a afirmat ministrul.

Nici tronsonul Medgidia-Constanţa nu este unul uşor de construit, o problemă fiind situri arheologice care nu au fost încă studiate, precum şi construcţia noului pod peste canalul Dunăre-Marea Neagră, care reprezintă, de altfel, cea mai complicată lucrare.

Arheologul Mihaela Simion care lucrează pe câmpul de la Murfatlar spune însă că lucrările de arheologie vor fi finalizate la timp.

Sectorul Medgidia-Constanţa este construit de consorţiul italo-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.

Lucrările la cele două tronsoane sunt finanţate de Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) şi bugetul de stat.

Constructorul francez, cu venituri de 11,6 miliarde euro în 2009, este parte a grupului Bouygues, care derulează operaţiuni în industria construcţiilor, imobiliare, energie, media şi telefonie.

Compania Colas a mai efectuat lucrări de drumuri în România, cum ar fi tronsonul de autostradă Lehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanţa, drumul naţional Urziceni-Buzău, DN 17 Sadova-Gura Humorului-Suceava, DN 6 Caransebeş-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici