- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boc vrea o linie TGV Paris-Budapesta-Constanţa
Calea ferată de mare viteză Paris-Strasbourg-Bratislava trebuie extinsă cu un nou tronson, către Budapesta, Bucureşti şi Constanţa, iar acestă investiţie trebuie să constituie unul dintre proiectele majore ale Strategiei Dunării, a afirmat premierul Boc la Budapesta, la summit-ul ţărilor dunărene.
Boc vrea o linie TGV Paris-Budapesta-Constanţa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
El a arătat că Strategia Dunării reprezintă o excelentă oportunitate pentru a identifica şi propune o listă de proiecte transfrontaliere care să fie realizate în comun de statele dunărene.
"Noi trebuie să fim buni în strategii, dar să fim la fel de buni şi pentru punerea lor în practică. Trebuie să facem o listă cu aceste proiecte, dar ele să nu rămână doar pe o bucată de hârtie. De aceea, datoria noastră este ca, împreună, să punem în practică proiectele cele mai eficiente pentru cetăţenii noştri", a spus Boc, în discursul adresat şefilor de guvern şi reprezentanţilor UE participanţi la summit.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Kim Jong Un promite să pună în aplicare cea mai dură politică împotriva SUA înainte ca Trump să intre în funcție
-
Ce urmăresc experţii în 2025, în materie de apărare şi securitate: Carta Albă pentru apărare a Comisiei Europene, golurile lăsate de posibila schimbare de politică a SUA faţă de Europa şi războaiele din Ucraina şi Orientul Mijlociu
-
Tanczos Barna, după ce Guvernul a adoptat Ordonanţa „trenuleţ”: Situaţia nu este uşoară
-
ZF: Ordonanţa Austerităţii este doar începutul unor revolte economice, politice şi sociale
În opinia premierului român, extinderea liniei de tren rapid care leagă "inima Europei" către sud-estul continentului poate fi unul dintre proiectele majore al Strategiei Dunărene.
"Mă refer la calea ferată Paris-Strasbourg-Bratislava, care trebuie extinsă către Budapesta-Bucureşti-Constanţa, ca o componentă a programului privind reţeaua europenă de transport", a afirmat Boc.
Guvernul României şi cel al Ungariei au convenit, în şedinţa comună din noiembrie 2007, să construiască în comun o linie feroviară de mare viteză de tip TGV pe ruta Budapesta -Bucureşti-Constanţa, în continuarea traseului Paris-Strasburg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta.
Oficialii Executivului român afirmau atunci că lucrările au ca termen de finalizare anul 2015 şi că problema principală este finanţarea lucrării, ale cărei costuri sunt estimate la câteva miliarde de euro.
Preşedintele Agenţiei de Finanţare a Proiectelor de Infrastructură din Franţa, Gerard Longuet, afirma în ianuarie 2009 că Uniunea Europeană are în vedere realizarea unei linii feroviare de mare viteză până la Viena şi că România poate fi inclusă în acest proiect.
Premierul Emil Boc participă, în intervalul 24-25 februarie, la două reuniuni organizate la Budapesta la nivel de şefi de guvern, având ca teme Dunărea şi energia, iar din Ungaria va pleca spre Sofia, la invitaţia premierului bulgar, fiind posibil să călătorească împreună cu acesta, cu elicopterul, la Vidin.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 17:58
-
astăzi, 17:53
România elimină controalele în 40 de puncte de trecere a frontierei începând cu 1 ianuarie 2025