- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (22.01.2015, 14:48)
- Catalina Mihai
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bogdan Stănescu (MAE): Peste 40.000 de apeluri din diaspora primite la Centrul de contact, din 5 ianuarie
Bogdan Stănescu, şeful Departamentului Consular MAE, a declarat, joi, că Centrul de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate (CCSCRS) a primit, de la lansarea pe 5 ianuarie, peste 40.000 de apeluri telefonice de la românii din diaspora, media fiind de aproape 2.500 de telefoane zilnic.
Urmărește
418 afișări
Bogdan Stănescu (MAE): Peste 40.000 de apeluri din diaspora primite la Centrul de contact, din 5 ianuarie (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)
„Centrul de contact şi de suport al românilor din străinătate este o componentă a sistemului informatic consular denumit generic E-Cons, creat sub deziva «Consulatul mai aproape de casa ta». Această deviză este chiar esenţa acestui sistem informatic consular care dă posibilitatea românilor să acceseze într-un mod mult mai facil, mult mai uşor întreaga paletă de servicii consulare”, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular din MAE.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
El a precizat că acest centru, care este „vedeta” sistemului consular, beneficiază de trei componente principale: un call center, un mail center şi un portal propriu centrului. „Prin call center sunt preluate toate telefoanele pe care cetăţenii români le adresează misiunilor diplomatice, apelurile fiind direcţionate către call center”, a spus Stănescu, precizând că apelurile sunt soluţionate de cei 24 de operatori care acoperă toate fusurile orare.
Referitor la modul de funcţionare, Bogdan Stănescu a explicat că „în momentul în care cetăţeanul român este direcţionat către call center, el va accesa un robot telefonic ale cărui ramuri coincid cu toate serviciile consulare prestate de către reţeaua noastră”, precum eliberarea paşapoartelor, a procurilor, actelor de stare civilă, cetăţenie, astfel încât cetăţenul român navigând prin acest robot telefonic să-şi poată obţine informaţiile necesare.” Robotul telefonic este foarte complet şi merge până în amănunt spunându-i cetăţeanului român chiar şi detalii cu privire la documentele care trebuie obţinute pentru a putea solicita şi obţine un serviciu consular”, a afirmat Stănescu, adăugând că apelantul se adresează operatorului uman al call center-ului dacă doreşte informaţii suplimentare.
În cadrul Centrului, care funcţionează în sediul Centrului de Instruire pentru Personalul MAE din Bucureşti, există şi un mail center, care preia automat toate solicitările transmise ambasadelor, iar un operator analizează problema şi îi răspunde la întrebare.
„Într-un interval foarte scurt, de la lansarea (Centrului) care a avut loc la 5 ianuarie 2015 până astăzi am preluat în total 42.176 de apeluri în IVR (robot telefonic), din acest număr 30.443 şi-au obţinut informaţiile din robot, iar 8.565 de persoane au trecut de robot în vederea obţinerii de informaţii suplimentare de la operatori, în timp ce 3.168 de apelanţi au renunţat în coada de aşteptare deoarece numărul lor era foarte mare. Presupunem că au venit cu alte ocazii să întrebe”, a afirmat Stănescu.
Media zilnică a acestor apeluri telefonice este de 2.480.
Totodată, de la lansarea Centrului de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate au fost soluţionate în mail center circa 2.500 de mailuri.
Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că înainte de lansarea acestui proiect „toate aceste telefoane erau soluţionate direct de către misiuni care în acelaşi timp trebuiau să soluţioneze şi problemele de la ghişee, poate în acelaşi timp aveau şi un caz consular de urgenţă, un cetăţean cu probleme aflat în afara consulatului sau erau nevoiţi să viziteze un cetăţean român aflat în detenţie, astfel încât prin acest sistem informatic Centrala MAE a reuşit să ia cel puţin presiunea telefoanelor şi mailurilor de pe umerii consulului, acesta rămânând să se concentreze mult mai atent pe restul paletei de servicii consulare”.
Call centerul face parte dintr-o serie de proiecte de informatizare a activităţii consulare, proiecte lansate de MAE care au ca principal scop o regândire şi o modernizare de substanţă a tutoror instrumentelor care deservesc activitatea consulară.
Acest centru face parte dintr-o serie de proiecte de informatizare a activităţii consulare, obiectivul fiind acela „de a veni în sprijinul românilor, de a le facilita accesul la serviciile consulare”.
„Toate proiectele de informatizare a activităţii consulare au fost realizate după o atentă analiză internă, care a a vut ca principal scop uşurarea vieţii românilor din punct de vedere al accesului la servicii consulare şi, în acelaşi timp, au ţinut cont de doleanţele pe care aceştia le-au adresat în permanenţă serviciului consular”, a subliniat Stănescu.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe