„Începând de astăzi (luni – n.r.), bucureştenii au la dispoziţie două noi tipuri de paşapoarte: paşaportul simplu electronic şi paşaportul simplu temporar”, a declarat, luni, prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atănăsoaei, prezent la evenimentul de lansare oficială a noilor tipuri de paşapoarte care vor fi emise de Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple.
Potrivit prefectului Capitalei, paşaportul electronic este un document securizat care are peste 50 de elemente de securizare, pentru emiterea acestui document fiind implementat un nou sistem informatic şi fiind, de asemenea, mărit numărul de ghişee unde pot fi depuse cererile de eliberare.
Paşaportul electronic permite stocarea datelor biometrice ale titularilor ca amprentele digitale şi imaginea facială alături de datele de identificare, în acest sens România fiind prima ţară în care cele două elemente suplimentare de identificare sunt cuprinse în paşaport.
„Bucureştenii trebuie să ştie că nu sunt obligaţi să-şi preschimbe paşapoartele înainte de expirarea termenului de valabilitate, iar cererile pentru noile tipuri de paşaport se depun doar la sediul Serviciului din str. Nicolae Iorga din sectorul 1, nu şi în sistemul de ghişeu unic de pe lângă secţiile de poliţie”, a mai precizat prefectul Capitalei.
Potrivit lui Mihai Cristian Atănsoaei, ulterior, ghişeele din cadrul secţiilor de poliţie vor primi aparatura necesară pentru a putea elibera paşapoarte simple electronice.
Totodată, bucureştenii pot opta şi pentru un al doilea tip de paşaport „simplu temporar” care are o valabilitate de un an, se emite în două ore şi costă 196 de lei, comparativ cu cel simplu electronic care are o valabilitate de cinci ani, se emite în două săptămâni de la data depunerii cererii şi costă 266 de lei.
Secretarul de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor, Mihai Capră, a declarat că, în prezent, mai sunt şase judeţe care nu au implementat sistemele pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, acestea urmând ca, până în data de 18 ianuarie, să introducă sistemul informatic.
„În prezent mai sunt 6 judeţe, respectiv Braşov, Timiş, Tulcea, Hunedoara, Vrancea şi Bacău, care nu au sistemul de eliberare a paşapoartelor electronice implementat, însă până în data de 18 ianuarie aceste judeţe trebuie să introducă sistemul”, a declarat Mihai Capră.