- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (23.04.2013, 19:04)
- Roxana Alexe
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bucureştiul ar putea avea o linie de transport suspendată
Bucureştiul a fost invitat să aplice la un proiect cu fonduri europene ce presupune realizarea unui sistem de transport suspendat, cu telecabine, potrivit unui proiect de hotărâre, ce va fi discutat vineri de consilierii municipali.
Urmărește
1105 afișări
Bucureştiul ar putea avea o linie de transport suspendată (Imagine: Silviu Matei/Mediafax foto)
Potrivit directorului Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti, Ion Dedu, municipalitatea a primit, în luna februarie, de la compania Overland Transport Systems (OTS) din Anglia, urmare a unei recomandări a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitaţia de a participa la proiectul "Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate".
Astfel, Municipiul Bucureşti a fost invitat să aplice pentru fonduri europene în vederea realizarii sistem de transport suspendat, ce are capacitatea sa transfere un mare număr de călători în interiorul şi împrejurul oraşului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Iohannis, despre întâlnirea cu Zelenski la care România nu participă: Mi se pare un pic neobişnuit
-
Iohannis: Eu nici nu pot să plec. Dacă aş pleca, ar trebui să o fac prin demisie
-
Oficial! Dan Şucu este noul acţionar majoritar al clubului Genoa din serie A
"Proiectul, aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti, oferă municipalităţii posibilitatea de a participa la selecţia organizată la Bruxelles, implementarea acestuia fiind condiţionată de decizia reprezentanţilor de la Bruxelles. Dacă Bucureştiul va fi selectat pentru implementarea proiectului, municipalitatea va aplica pentru obţinerea finanţării puse la dispoziţie de Uniunea Europeană", a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, Ion Dedu.
Alături de Bucureşti, alte trei oraşe au fost propuse pentru implementarea acestui proiect, respectiv Cluj-Napoca, Budapesta şi Chişinău.
Proiectul pilot are în vedere un traseu pe o distanţă de maxim 10 kilometri. Cabinele vor putea să transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile şi o persoană, maxim două. Greutatea maximă ce va putea fi transportată este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50 de kilometri pe oră, iar numărul maxim al călătorilor transportaţi pe oră, pe fiecare direcţie de mers - de aproximativ 5.000 de persoane.
"Ţinând cont de faptul că reţeaua este în dezvoltare, ea va oferi o varietate de destinaţii pe măsură ce avansează, dar în comparaţie cu traficul rutier urban pe căile suspendate se va rula neîntrerupt către staţia de destinaţie aleasă. Sistemul va fi proiectat la cele mai înalte standarde de siguranţă şi va fi rapid, confortabil şi energo-eficient (sistem electric)", se arată în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre.
Telecabinele vor utiliza o sursă electrică externă, acestea urmând să se succeadă la o distanţă de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalaţie de încălzire, aer condiţionat, cu camere de supraveghere video în interior sau în exterior.
"Selecţia destinaţiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoaşterea vocii", se mai arată în document.
Potrivit lui Dedu, linia - traseu va fi parte a unei reţele urbane înscrise într-un areal situat de-a lungul şi deasupra străzilor şi cursurilor de ape, la o înălţime medie de 10 - 15 metri de la nivelul solului.
Liniile - traseu se ramnifică şi coboară în zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces uşor, fie de la nivelul străzii ce are corespondent traseul, fie în incinta marilor centre comerciale, a gărilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte pucte pe care municipalitatea le va stabili.
"OTS va completa sistemele de transport urban existente şi va funcţiona de-a lungul liniilor de cale ferată, tramvaie, autobuze, furnizând schimburi intermodale, ca în cazul transferului de la un sistem de transport la altul", se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Dacă proiectul va fi votat de consilierii generali, municipalitatea va aplica pentru obţinerea fondurilor, urmând să primească un răspuns în luna iunie 2013.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis spune că „nimeni nu este de vină pentru anularea alegerilor”. Declarațiile Președintelui
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Mădălin Ionescu este bolnav! Vedeta s-a internat de luni, în mare secret. Ce diagnostic a primit
CANCAN.RO
Ninge de Sărbători în București. Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în urmă cu puțin timp
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe