Campania Gândul "Why don't you come over? " se încheie. Care este mesajul românilor publicat în The Guardian

Campania Gândul "Why don't you come over?" se încheie, luni, cu mesajul românilor către premierul britanic David Cameron, publicat în The Guardian.

Urmărește
2872 afișări
Imaginea articolului Campania Gândul "Why don't you come over? " se încheie. Care este mesajul românilor publicat în The Guardian

Campania Gândul "Why don't you come over? " se încheie cu mesajul românilor publicat în The Guardian

Mesajul publicat în pagina a opta a ziarului explică raţiunea campaniei, aceea de a alunga, cu umor, temerile legate de o improbabilă invazie a românilor, rezultatul fiind un dialog între cetăţenii celor două ţări, totul doar cu ajutorul unor postere devenite virale în campania "Why don't you come over?"şi a site-ului whydontyoucomeover.co.uk.

"Odată ce cetăţenii au început deja o dezbatere, nu ar fi timpul ca şi politicienii să i se alăture?", este finalul mesajului, semnat de www.gandul.info.

La sfârşitul lui ianuarie, The Guardian şi-a invitat cititorii să pună în practică ideea guvernului Marii Britanii de a lansa o campanie anti-imigraţie. Britanicii au reacţionat, iar Gândul a lansat şi el o provocare cititorilor săi, propunând un răspuns.

"We may not like Britain, but you will love Romania. Why don't you come over?" ("S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi o să iubiţi România. De ce nu veniţi la noi?") a fost sloganul campaniei Gândul, GMP Advertising şi webstyler, dedicată englezilor şi prejudecăţilor despre România.

Într-o primă fază au fost realizate afişe care prin care sunt oferite britanicilor motive să vină în România. Mesajele conţinute de primele astfel de afişe au fost "Charles bought a house here in 2005. And Harry never has been photographed naked once" şi "We speak better English than anywhere you've been in France".

O a doua etapă a campaniei a fost aceea în care românii s-au putut înscrie pentru a găzdui, în sistem coach-surfing, britanicii care doresc să vină în România.

"Britanicii curioşi sau tentaţi de România au acum şi un loc primitor unde să fie găzduiţi: canapelele românilor. Ofertele pot fi găsite pe site-ul de couch-surfing dedicat britanicilor care vor să vină în România. Şi pentru că noi am lansat invitaţia vom fi şi primii care oferim găzduire britanicilor. Aşadar, jurnaliştii de la gândul, creativii de la GMP Advertising şi Webstyler (compania care a realizat site-ul) au început deja să îşi pună locurile de pe canapele la bătaie. Vă invităm pe toţi să faceţi acelaşi lucru dacă doriţi. De data asta vrem ca românii să le prezinte britanicilor România", scria Gândul.

În primele două zile de la lansarea celei de-a doua etape de campaniei, peste 300 de români răspunseseră invitaţiei Gândul.

Cea de-a treia etapă a fost cea în care pe site-ul campaniei a fost lansată o secţiune de joburi pentru englezii atraşi sau interesaţi de România.

Mai mult decât atât, angajatorilor din România li s-a oferit posibilitatea de a-şi înscrie singuri pe site-ul "whydon'tyoucomeover.co.uk" ofertele lor de joburi pentru britanici şi nu numai.

Campania a fost dezbătută în presa din SUA, Franţa, Germania. Dezbătută iniţial de instituţiile de presă din Marea Britanie, campania "Why Don’t You Come Over?" a ajuns şi în SUA, preluată de agenţia de ştiri Associated Press, dar şi în Franţa, unde jurnaliştii Le Monde au scris despre iniţiativa The Guardian şi răspunsul dat de Gândul.

Postul britanic BBC a publicat pe site-ul său un material în care prezintă iniţiativa Gândul: "Campania media românească «Why don't you come over?» îi ironizează pe britanicii care se tem de o afluenţă a muncitorilor români anul viitor".

Agenţia de ştiri americană Associated Press a scris despre isteria creată de o posibilă "invazie" a românilor şi a bulgarilor după ridicarea restricţiilor de muncă, la începutul anului 2014, şi despre campania Gândul, "în spatele căreia se află un mesaj serios pentru Marea Britanie".

Ştirea AP a mai fost preluată de NPR (National Public Radio, SUA), Washington Post, Huffington Post (SUA), Yahoo News (SUA), News Channel 5 (SUA), Oregon Herald (SUA), The News Tribune (SUA) sau de M2 Radio (Franţa).

Agenţia de ştiri Reuters a publicat un articol referitor la scrisoarea parlamentarilor europeni români şi bulgari adresată preşedintelui Comisiei Europene Jose Manuel Barroso, în care condamnă intenţia guvernului britanic de a lansa o campanie care să-i descurajeze pe români şi bulgari să vină în Marea Britanie. Jurnaliştii Reuters au dat exemplu campania Gândul ca un răspuns al românilor la iniţiativele venite din Regatul Unit.

Campania Gândul a fost remarcată şi de postul britanic de televiziune Channel 4. "Deranjat de aluzia că Marea Britanie este cu mult mai atractivă decât ţara lor şi este nevoie de o campanie de denigrare a Regatului Unit pentru a împiedica întreaga populaţie să emigreze, ziarul Gândul a lansat propria campanie de atragere a britanicilor în România", scria într-un material postat pe site-ul postului TV.

Ediţia britanică a Huffington Post a preluat primul afiş al campaniei "Why Don’t You Come Over?", cu mesajul "Jumătate dintre femeile noastre arată precum Kate, cealaltă jumătate – ca sora ei", şi a afişat o fotografie cu cele două surori Middleton cu descrierea "Iată două fete din România. De fapt, s-ar putea să fie Pippa şi Kate. Nu ne putem da seama".

Iniţiativa Gândul a ajuns şi în The Independent: "Ţi-e frică de imigrare? Atunci du-te şi locuieşte în România", a titrat cotidianul britanic, care scrie că "România reacţionează la temerile britanicilor referitoare la posibila afluenţă de imigranţi cu o campanie ironică de convingere a populaţiei din Regatul Unit să călătorească în est".

Primul afiş al campaniei Gândul, care face referire la Kate şi Pippa Middleton, s-a dovedit a fi cel mai popular în rândul jurnaliştilor britanici. "Toate femeile noastre seamănă cu Kate Middleton", nota The Telegraph într-un material postat pe site.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici