Cartea, bătaie mare de cap pentru mulţi: în ultimii doi ani, unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia şcolară

Unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia şcolară, în ultimii doi ani, în vreme ce rata de participare la educaţie timpurie a scăzut, anunţă Salvaţi Copiii România.

Urmărește
150 afișări
Imaginea articolului Cartea, bătaie mare de cap pentru mulţi: în ultimii doi ani, unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia şcolară

Cartea, bătaie mare de cap pentru mulţi: în ultimii doi ani, unul din trei elevi români a rămas în urmă cu materia şcolară

31% dintre copiii din învăţământul secundar inferior şi superior afirmă că au rămas în urmă cu materia şcolară în cei doi ani de restricţii pandemice, potrivit unui sondaj realizat de Organizaţia Salvaţi Copiii România în luna februarie.

Decalajele sunt mai mari, în cazul copiilor vulnerabili.

La începutul anului anterior, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscrişi la grădiniţă, deşi cei mai mulţi dintre ei urmau să-şi facă debutul şcolar în toamna aceluiaşi an. La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educaţiei, neparticiparea la învăţământul preşcolar afectează în mod disproporţionat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învăţământul preşcolar la vârsta de 5 ani situându-se la 87,8% în cazul copiilor de la oraşe, faţă de doar 80,9% în cazul celor de la sate.

România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deşi ţinta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârşitul anului 2020.

Conform Salvaţi Copiii România, şcoala online a agravat disparităţile sociale, lucru care se poate măsura prin:

neparticiparea şcolară - 286.150 de copii între 7 şi 17 ani erau în afara şcolii la 1 ianuarie 2021

abandonul şcolar - 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar şi gimnazial şi 14.381 din învăţământul liceal, au abandonat şcoala în 2019/2020

inegalităţile dintre copiii din urbanul mare şi rural, în ceea ce priveşte rezultatele la examenele naţionale - elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 faţă de cei de la şcolile din urban.

Rezultatele evaluării activităţilor de educaţie remedială din vara 2021 arată că 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplină de învăţare:

- Matematică: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 90% la intrarea în program la 56% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 10% la 44%.

- Limba română: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 91% la intrarea în program la 48% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 10% la 53%.

- Ştiinţe: procentul copiilor care aveau iniţial un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 63% la 33% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 37% la 67%.

Salvaţi Copiii România recomandă Ministerului Educaţiei să colecteze şi să analizeze şi date care să reflecte impactul statutului socioeconomic al familiei asupra rezultatelor la testările naţionale, pentru a putea lua măsuri adecvate de sprijin şi compensare a dezavantajelor.

Organizaţia Salvaţi Copiii România anunţă extinderea programului de educaţie remedială estivală pentru copiii vulnerabili şi deschiderea grădiniţelor estivale, ajunse la cea de-a 25-a ediţie.

Programul Grădiniţa estivală se derulează din anul 1998, având la bază Curriculumul pentru educaţia timpurie şi respectând cele 5 domenii de dezvoltare a copiilor - dezvoltarea fizică, sănătate şi igienă personală; dezvoltarea socio-emoţională; dezvoltarea cognitivă şi cunoaşterea lumii; dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii; capacităţi şi atitudini în învăţare.

Programul se adresează copiilor de vârstă preşcolară care nu au mers la grădiniţă şi care se pregătesc să intre la clasa pregătitoare sau să urmeze cursurile unor grădiniţe de stat, obiectivul fiind de a sprijini integrarea copiilor în sistemul de învăţământ de masă.

În cei 24 de ani de activităţi estivale au fost sprijiniţi pedagogic, precum şi socio-economic, 13.750 de copii - 10.293 de copii la Grădiniţa estivală şi 3.457 de elevi în programul de remediere estivală, organizaţi în 531 de grupe.

În anul 2022, în cel de-al 25-lea, vor fi organizate activităţi estivale pentru 2.500 de copii, dintre care 385 de preşcolari şi 2.115 elevi, din Bucureşti şi judeţele Argeş, Braşov, Caraş-Severin, Constanţa, Cluj, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Hunedoara, Iaşi, Ilfov, Mureş, Neamţ, Olt, Suceava, Timiş, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea. În Bucureşti şi judeţele Braşov, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Mureş, Suceava, Timiş şi Tulcea vor participa la activităţile educative şi de socializare şi copii din Ucraina.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici