CNADNR, obligată să plătească aproape trei milioane de lei Aeroportului Arad din cauza autostrăzii

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va trebui să despăgubească Aeroportul Arad cu aproape trei milioane de lei, pierzând definitiv un proces prin care baza aeriană cerea reconfigurarea sistemului de balizaj după construirea autostrăzii pan-europene.

Urmărește
313 afișări
Imaginea articolului CNADNR, obligată să plătească aproape trei milioane de lei Aeroportului Arad din cauza autostrăzii

ICCJ obligă CNADNR să plătească aproape trei milioane de lei Aeroportului Arad din cauza autostrăzii (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Autorităţile din Arad au anunţat, vineri, într-o conferinţă de presă, că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţe (ICCJ) obligă CNADNR să plătească aeroportului local 2.940.147 lei, sumă care reprezintă contravaloarea investiţiilor făcute de baza aeriană şi Consiliul Judeţean (CJ) Arad în reconfigurarea sistemului de balizaj luminos, necesară după construirea autostrăzii care face parte din coridorul IV pan-european, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Directorul aeroportului, Dan Bălăcel, a declarat că în 12 martie 2009 Consiliul Judeţean Arad a transferat către CNADNR o suprafaţă de 43.214 de metri pătraţi din zona bazei aeriene, destinată construcţiei autostrăzii, tronsonul "Varianta de ocolire a Municipului Arad”.

"Transferul era condiţionat de suportarea din bugetul autostrăzii a cheltuielilor ocazionate de modificările necesare la sistemul de balizaj. Ulterior, CNADNR nu a mai respectat această condiţie”, a declarat Bălăcel.

Acesta a adăugat că după finalizarea centurii parte din autostrada pan-europeană chiar în vecinătatea Aeroportului, pista locală nu a mai putut fi folosită noaptea.

"Practic, construcţia autostrăzii a scurtat pista aeroportului cu 180 de metri, iar balizajul a fost mutat şi a trebuit reconfigurat. Centura ocolitoare a municipiului reprezenta un obstacol din punct de vedere aeronautic pentru operaţiile de aterizare-decolare. Fără sistem de balizaj nu se putea opera pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate scăzută”, a declarat Bălăcel.

Preşedintele CJ Arad, Nicolae Ioţcu, a declarat că relocarea sistemului de iluminare a pistei de aterizare - care a presupus instalarea a 45 de kilometri de cabluri speciale pentru alimentarea a sute de lămpi – s-a făcut în cele din urmă cu fonduri locale. Investiţia a fost de aproximativ 2,9 milioane de lei, o parte din bani fiind obţinuţi printr-un credit de investiţii garantat de Consiliul Judeţean, in valoare de 240.000 euro. Aceste lucrări au fost finalizate în 2013.

"După ce a fost câştigat acest proces, vom începe un altul, pentru recuperarea penalităţilor de întârziere pentru neplata la timp a sumei, dar şi a daunelor, toate acestea fiind în curs de evaluare. Este posibil să solicităm inclusiv daune morale; imaginea aeroportului a avut de suferit când aeronave au fost deviate pentru că nu existau condiiţii tehnice corespunzătoare”, a declarat Ioţcu.

Prima sentinţă care obliga CNADNR să plătească investiţiile făcute la aeroport a fost dată în martie 2013 de Tribunalul Arad, iar după căile de atac procesul a continuat la Curtea de Apel Timişoara şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Aeroportul se află sub autoritatea CJ Arad, care este acţionarul majoritar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici