Consiliul Concurenţei. Care este preţul unui test antigen SARS-CoV-2 vândut online în România

  • Preţul unui test rapid antigen SARS-CoV-2, vândut online în România variază între 30 lei şi 68 lei.
  • Preţurile sunt comparabile cu cele practicate în mai multe ţări europene, arată o analiză a Consiliului Concurenţei.
Urmărește
758 afișări
Imaginea articolului Consiliul Concurenţei. Care este preţul unui test antigen SARS-CoV-2 vândut online în România

Testul antigen este cel mai nou tip de testare şi, în acest moment, este singurul test rapid care detectează virusul COVID-19. Acest test detectează antigeni, respectiv partea de virus pe care sistemul imunitar o recunoaşte. Testele rapide antigen SARS-CoV-2 pentru autotestare sunt introduse pe piaţă cu implicarea unui organism care evaluează conformitatea acestor produse. Persoanele fizice pot achiziţiona online truse (kit-uri) care conţin 2, 5, 20 sau 25 de teste rapide. Astfel, în funcţie de platforma online de pe care este achiziţionată, o trusă care conţine 2 teste rapide poate costa între 80 lei şi 136 lei, iar cea cu 5 teste între 158 lei şi 209 lei”, arată Consiliul Concurenţei.

Potrivit sursei citate, preţurile truselor cu câte 20 de teste rapide pentru detectarea COVID 19 variază între 600 lei şi 1000 lei.

„Testele rapide antigen SARS-CoV-2se comercializează la preţuri similare şi în alte state europene. De exemplu, în Germania un kit cu 20 de teste costă între 170 euro (827,9 lei) şi 190 euro (925 lei), în Franţa între 132 euro (642,8 lei) şi 142 euro (691,54 lei), în Italia -224 euro (1090,8 lei), în Austria 115 euro (560 lei), în timp ce în Polonia costă 132 euro (642,8 lei). Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă utilizarea testelor antigenice rapide, în particular, atunci când testele RT-PCR sunt temporar indisponibile. De asemenea, OMS recomandă, folosirea testelor rapide care îndeplinesc anumite cerinţe: performanţă, respectiv sensibilitate > 80% şi specificitate > 97%. Cea mai mare parte a testelor antigenice rapide disponibile în prezent indică o sensibilitate mai mică în comparaţie cu testele RT-PCR”, adaugă Consiliul Concurenţei.

Analiza Consiliului Concurenţei reaminteşte că testele antigenice rapide pot conferi un avantaj semnificativ faţă de testele RT-PCR în ceea ce priveşte simplitatea echipamentului necesar, preţul şi rapiditatea obţinerii rezultatelor, nu este nevoie de personal calificat, ceea ce contribuie la atenuarea presiunii asupra sistemelor de sănătate.

„În ceea ce priveşte testele rapide pentru identificarea anticorpilor SARS-CoV-2, IgG/IgM, acestea pot fi achiziţionate de pe platformele online, preţul mediu fiind de 39,21 lei. Preţul unui kit care conţine 25 de teste variază între 401,6 lei si 1100 lei. Anticorpii IgG indică dacă o persoană a avut COVID-19 şi a dezvoltat anticorpi. Anticorpii IgG apar în organism mai târziu şi se menţin pe o perioadă mai lungă. Detectarea anticorpilor de tip IgM permite evidenţierea infecţiilor acute, dar ar trebui confirmate cu teste RT-PCR”, se menţionează în finalul comunicatului de presă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici