Control CNAS în policlinică, unde folosirea cardului de sănătate pune în continuare probleme

O echipă de Control a Casei de Asigurări Naţionale de Sănătate (CNAS) a făcut, marţi, un control la Policlinica Vitan, după mai multe sesizări privind acordarea serviciilor medicale în această unitate pe baza cardului de asigurări de sănătate.

Urmărește
666 afișări
Imaginea articolului Control CNAS în policlinică, unde folosirea cardului de sănătate pune în continuare probleme

Control CNAS în policlinică, unde folosirea cardului de sănătate pune în continuare probleme (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

"În urma sesizărilor primite la CNAS a fost declanşată o acţiune de control operativ la Policlinica Vitan de către o echipă din cadrul Direcţiei generale de monitorizare control şi antifraudă, pentru a verifica condiţiile de utilizare a cardului de sănătate şi a respectării dispoziţiilor legale referitoare la modul de acordare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Controlul a vizat atât medici de familie, cât şi specialişti", a explicat purtătorul de cuvânt al CNAS, Mihaela Tănase.

În urma acestor controale, echipa CNAS a constatat că la două dintre cabinetele medicale asiguraţii se aflau în sala de aşteptare iar cardurile de sănătate ale acestora erau în cabinetul medicului.

Un medic de familie avea un afiş pe uşă pe care scria că nu acordă consultaţii medicale decât pe baza cardului, însă au fost consultaţii şi pacienţii care nu aveau card.

De asemenea, echipa de control a constatat că un mare număr de asiguraţi au solicitat numai activarea cardului fără a avea însă nevoie de un serviciu medical.

Una dintre paciente a ieşit nemulţumită din policlinică spunând că a venit să ia o reţetă pentru mama ei, care este din Ialomiţa, iar medicul a refuzat-o.

"Eu am card, dar mama e la ţară şi nu-mi dă reţeta mamei care e din Ialomiţa pentru că nu am card (al ei, n.r.). Mi-au spus că nu e adevărat ce-a spus ministrul la televizor, să mă duc să aduc cardul", a spus o pacientă.

Un alt bărbat în vârstă a ieşit la fel de nemulţumit. "Trebuia să mă consulte la ureche. Plictiseală, totală scârbă, nu mai vin niciodată", a spus bărbatul la plecare, coborând cu greu scările.

Unul din medicii de familie a spus că luni sistemul a mers foarte greu.

"Nu am putut să fac multe consultaţii pentru că, în loc să stăm 15 minute cu pacientul, am stat şi jumătate de oră din cauza dificultăţilor din sistem. Nu am putut să comunicăm on-line cu sistemul, ni se închide comunicarea. Dacă nu se validează consultaţiile nu vor fi plătite, la mine a mers sistemul, dar greu. Ieri de exemplu am reuşit să fac 16 consultaţii cât am avut comunicare cu sistemul. Acuma mai am erori la carduri. Noi le dăm reţete sau trimiteri, dar nu sunt primiţi la farmacii şi la specialişti. Teoretic le dăm şi celor fără card. La mine nu s-au întors de la farmacie propriu-zis", a explicat medicul de familie Florina Chitic.

Întrebată ce trebuie să facă dacă un card se blochează, ea a spus că sună la numărul de telefon de pe spatele cardului, deşi acest număr nu poate fi folosit decât de asigurat pentru alte probleme.

"Noi nu am fost instruiţi absolut deloc, m-am trezit că nu merg cardurile. Mi s-a trimis pe e-mail o procedură pe care eu, nefiind informatician, nu ştiu să o folosesc, îmi dă eroare. Folosesc cardul de cinci luni, dar nu activarea a fost problemă, ci ce facem când dă eroare. De vină sunt cei care au organizat sistemul", a precizat Chitic, reprezentanta medicilor de familie din Policlinica Vitan.

Conducerea CNAS a recomandat asiguraţilor să activeze cardul numai atunci când au nevoie de un serviciu medical. CNAS va desfăşura şi în perioada următoare controale la nivel naţional la furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contruactuală cu casele de sănătate, mai ales acolo unde au fost primite sesizări din partea pacienţilor.

"Vom aplica sancţiuni tuturor acelor furnizori care refuză dreptul la servicii medicale unei persoane asigurate, principala noastră preocupare în acest moment este ca pacienţii să beneficieze de servicii medicale atunci când au nevoie de ele", a declarat marţi preşedintele CNAS Vasile Ciurchea.

Totodată, el a reamintit faptul că asiguraţii care nu au primit cardul de sănătate se vor prezenta la medic, furnizorul având obligaţia de a verifica în sistem calitatea de asigurat al pacientului care se află în cabinetul său.

Asiguratul care nu primeşte serviciul medical pentru că nu prezintă cardul de sănătate trebuie să sesiseze imediat casa de asigurări în evidenţa căreia se află. În cazul în care se confruntă cu alte probleme în acordarea asistenţei medicale sau pentru a ridica o reţetă din farmacie pacientul va telefona la numărul de telefon inscripţionat pe cardul lui de sănătate, potrivit preşedintelui CNAS.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici