- Home
- Social
- CLUJ-NAPOCA, (31.05.2018, 15:48)
- Vasile Magradean
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum arată primele autobuze electrice care au fost introduse în circulaţie în România - GALERIE FOTO
Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public (CTP) au pus joi în circulaţie primele 10 autobuze electrice din România, cumpărate din fonduri elveţiene. Autorităţile doresc nu doar înlocuirea unor autobuze vechi, ci orientarea spre un sistem de transport care foloseşte energie nepoluantă.
Urmărește
3404 afișări
Cum arată primele autobuze electrice care au fost introduse în circulaţie în România
Primarul Emil Boc a declarat, la prezentarea celor 10 autobuze electrice, că bugetul total al proiectului este de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuţia elveţiană.
“Pentru prima dată în România se introduc în circulaţie autobuze electrice, fiind un eveniment în premieră naţională. (...) Bugetul total al proiectului este de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuţia elveţiană, restul fiind acoperit din bugetul local, cu aceşti bani fiind achiziţionate 10 autobuze electrice, de producţie poloneză. Cluj-Napoca dă semnalul privind direcţia de evoluţie spre transportul public nepoluant, pentru că ne interesează sănătatea fiecăruia dintre noi şi reducerea poluării aerului, astfel că ne propunem ca prioritate strategică schimbarea flotei de transport în comun a CTP care să devină, după 2025, complet nepoluantă”, a spus Boc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Prezent la eveniment, ambasadorul Elveţiei în România, Urs Herren, a declarat că, ţinând cont de urbanizarea tot mai accentuată a lumii, problemele viitorului pot fi rezolvate în oraşe printr-o dezvoltare durabilă, care pune accent pe protejarea mediului înconjurător şi eficienţa energetică.
“Prin aceste autobuze electrice nu dorim doar înlocuirea unor autobuze vechi cu altele noi, ci dorim orientarea spre un sistem de transport electric, care foloseşte energie curată, nepoluantă, un transport prietenos cu mediul”, a spus diplomatul elveţian.
Planurile Primăriei Cluj-Napoca prevăd achiziţionarea pentru CTP a încă 30 de autobuze electrice, a 25 de tramvaie şi a 50 de troleibuze.
Autobuzele electrice intrate, joi, în circulaţie, sunt dotate cu aer condiţionat, Wi-Fi, podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi, camere video de supraveghere, sistem de contorizare a numărului de călători care urcă şi coboară, softuri de eficientizare a traseelor. Acestea au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie cuprinsă între 120 km şi 200 de km după o încărcare completă.
Proiectul include şi 11 staţii de încărcare lentă, care durează 6 ore, a autobuzelor electrice şi 3 staţii de încărcare rapidă, care încarcă bateriile cu 15% în 10 minute.
Directorul CTP Cluj-Napoca, Liviu Neag, a declarat, că prin realizarea acestui proiect se preconizează reducerea de costuri, dar şi reducerea emisiilor de agenţi poluanţi şi a zgomotului.
”Dacă un autobuz diesel produce 4,5 tone de gaze pe lună, înmulţit cu numărul autobuzelor din flota noastră, rezultă că 140 de tone de gaze poluante nu vor mai exista în Cluj-Napoca. În urma extinderii mijloacelor electrice de transport în comun se va reduce vizibil poluarea la nivelul oraşului”, a precizat Neag.
Citește pe alephnews.ro: Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Jennifer Lopez dezvăluie „dificultățile” pe care le întâmpină ca părinte care are gemeni: „Vrei să dai tot ce ai mai bun pentru ei. Vrei să îi ridici”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe