Întrebat vineri la Cluj-Napoca într-o conferinţă de presă cum comentează cazul de la Vaslui, când un elev a leşinat la ore în timpul proiecţiei unui film despre avort, Adrian Curaj a spus că nu a văzut pelicula.
„Şcoala trebuie să informeze, dar are şi rolul de a-l face pe om să fie. Trebuie să avem foarte mare grijă în dorinţa de a transmite componenta de a şti, să nu o ignori pe cea de a fi. Mai pot fi situaţii nu prea inspirate, dar am încredere că inspectoratele şcolare veghează, că şcolile ar trebui să îşi dezvolte mecanismele interne de asigurare a calităţii. (…) Nu am văzut filmul. Probabil intenţia educatorului a fost să informeze, dar a fost o abordare neinspirată referitor la emoţiile elevilor şi atunci pot avea un impact emoţional nepotrivit şi, la sfârşit, nu există un obiect educaţional, ci unul informaţional. În şcoală trebuie să avem grijă de obiecte educaţionale”, a declarat ministrul Educaţiei.
Potrivit acestuia, toate materialele folosite în şcoli sunt didactice, dar trebuie selectate de către profesor cele care au valoare, dar şi de către şcoală, cu ajutorul inspectoratelor şcolare.
„Aici este discernământul, obiectul doar transmite informaţie sau şi educă? Aici trebuie mare grijă”, a subliniat ministrul Educaţiei.