„Pentru realizarea evaluărilor internaţionale PISA, unde ieşim prost de ani de zile în clasament, se analizează o serie de indicatori calitativi de care nu a vorbit nimeni. Rezultatele arată că aceşti copii sunt demotivaţi la vârsta de 14 ani. Peste 70% dintre ei se simt singuri şi nesprijiniţi la şcoală, iar mai târziu apar semne de depresie. Noi spunem că ei nu învaţă, că profesorii nu sunt buni, că nu îi sprijină familiile, însă principala cauză trebuie căutată în interiorul lor, ci nu în exterior“, a spus profesorul universitar doctor Lucian Ciolan.
Într-adevăr, elevii români au înregistrat anul trecut, din nou, o performanţă foarte slabă la evaluările internaţionale PISA (The Programme for International Student Assessment), astfel că, pe scala generală de ştiinţă, România a ocupat poziţia 48 din 70 de ţări participante.
Şi nu doar la testele PISA performanţa elevilor români este scăzută. Decizia de introducere a camerelor video în timpul examenului de bacalaureat începând cu anul 2011 a dat peste cap toate statisticile, rata de promovare a acestui examen aflându-se în mod constant la 50-60%, faţă de 80-90%, cât era înainte de acest an.
Citeşte continuarea pe Ziarul Financiar