Proiectul-pilot al Gabrielei Firea nu are rezultate prea bune: masticul de le şinele de tramvai s-a lipit pe roţile autobuzelor.
Problema a fost semnalată de un utilizator al Forumului
Metrou Uşor, care a postat şi imagini.
„Se pare că avem şi ceva probleme. Cauciucurile autobuzelor au început să acumuleze mastic de la etanşarea şinei de tramvai. E posibil să fie ceva de scurtă durată, până se dezlipeşte complet masticul în surplus. Din ce am înţeles, în alte ţări, autobuzul nu merge direct pe linia de tramvai, ci cu roţile de o parte şi de alta a liniei. La noi nu prea e posibil aşa ceva din cauza gardurilor şi a peroanelor care nu au fost concepute pentru a circula în acest regim, decât direct pe linie”, a scris internautul.
Anvelopele noi ale autobuzelor Otokar ce circulă pe liniile de tramvai sunt grav afectate, fiind pline de mastic (răşină folosită pentru etanşarea şinelor de tramvai). Afectate sunt şi tramvaiele.
Un fost lider sindical acuză Primăria Capitalei pentru ce va urma
Problema a fost semnalată pe reţeaua de socializare şi de către Valer Ciobănescu, fost lider sindical la RATB.
„Cât poţi să fii de disperată…! să faci campanie electorală de incompetentă pentru fluidizarea traficului în Capitală şi să obligi legiuitorul să poată circula pe linia de tramvai şi autobuzele, fără să-ţi dai seama de consecinţe. Dar cum problemele nu întârzie sa apară, acesta este doar începutul. Aşteptăm să şi plouă ori sa ningă, să vedeţi probleme de derapaj ori lipsa frânării în siguranţă pe linia de tramvai. Anvelope încărcate cu asfalt sau mastic de la etanşarea şinelor de tramvai, apărute la ,,Otomanele” STB-SA, ce au avut curaj să intre pe traseul acestora. Şi lucrurile nu se opresc aici, deoarece în timpul mersului, roţile directoare nu mai au aderenţă, iar rostogolirea acestora nu este uniformă şi produce vibraţii în sistemul de direcţie, cu posibile smuciri necontrolate ale volanului …..! Să vă mai zic ce implică în plus pe partea de întreţinere…?”, a scris acesta pe Facebook.
Începând de miercuri, 1 iulie, au început să circule autobuzele pe linia de tramvai, după ce STB a făcut probe o lună de zile. Este vorba de autobuzele liniilor 135, pe Mihai Bravu, între Calea Vitan şi Piaţa Iancului, 330, de la Dristor până la Piaţa Iancului, şi 182, pe Ştefan cel Mare – Nicolae Titulescu, între Dorobanţi şi Banu Manta. Ceea ce este ciudat este că într-o lună de teste nu a fost observată problema masticului, conform
clubferoviar.ro.
De miercuri, au apărut primele probleme, mai arată sursa citată. Acolo unde refugiile sunt faţă în faţă, nu pot încăpea simultan un autobuz şi un tramvai, unul pe un sens şi celălalt pe sensul opus. În unele locuri (cum ar fi la intersecţia Şoseaua Mihai Bravu-Calea Dudeşti), tramvaiul trebuie să aştepte aproape 30 de secunde înaintea refugiului, pentru a pleca autobuzul din staţie.
Gabriela Firea are în plan să extindă programul şi pentru alte liniii
În etapa a doua, traseul autobuzului 330, pe linia de tramvai, se va prelungi şi va circula pe Şoseaua Mihai Bravu şi pe tronsonul cuprins între Gheorghe Petraşcu şi Calea Dorobanţi. Tot în această etapă, autobuzele liniei R439 vor circula pe linia tramvaielor 1 şi 10, pe Şoseaua Olteniţei, pe tronsonul cuprins între Piaţa Sudului şi Romprim.
Apoi, în etapa a treia, se are în vedere introducerea circulaţiei autobuzelor de pe liniile 101,143, 682 si R409 pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Şoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.