- Home
- Social
- CONSTANŢA, (27.09.2013, 16:53)
- Andreea Unturica , Cosmin Vaideanu
Discuţie în contradictoriu între Victor Ponta şi Radu Mazăre pe tema podului de la Agigea
Victor Ponta şi Radu Mazăre au avut, vineri, o discuţie în contradictoriu pe tema podului de la Agigea, edilul susţinând că traficul greu putea fi închis din vară şi că podul ar mai fi rezistat până în primăvara viitoare, Ponta replicând că problema specialiştilor era, de fapt, lucrul la înălţime.
Urmărește
1002 afișări
Discuţie în contradictoriu între Victor Ponta şi Radu Mazăre pe tema podului de la Agigea (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
Premierul Victor Ponta a inspectat, vineri, podul de la Agigea, dar şi lucrările la celălalt pod de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, care ar putea constitui o alternativă în cazul în care primul pod ar fi închis pentru reparaţii.
Victor Ponta a întrebat dacă nu este posibil ca traficul greu să fie restricţionat pe podul de la Agigea, dar circulaţia să rămână deschisă pentru autoturisme. “Măcar să luăm camioanele de pe el, ştiu că o să ocolească, o să ne înjure camioanele, dar problema noastră este ce facem cu microbuzele de şcoală, ce facem cu oamenii care vin la Constanţa?", a spus premierul.
Atunci, i s-a explicat că lucrările sunt efectuate la înălţime şi există riscul să cadă diverse obiecte pe autoturismele care ar trece atunci pe pod. De asemenea, premierului i s-a mai transmis că lucrările sunt estimate să dureze două luni, dar că totul este condiţionat şi de starea vântului pentru că dacă acesta bate cu putere nu se va putea lucra.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Bolojan: Bugetarii din Senat vor da concursuri
-
Antonescu: Sunt conectat puţin (cu partidele), adică atât cât trebuie
-
Bolojan insistă pentru restructurare: „Nu putem continua risipa banilor publici"
În acel moment, a intervenit în discuţie primarul Radu Mazăre, care a întrebat de ce nu este restricţionat traficul greu.
"Uite, asta am discutat, că problema lor este că lucrează sus, nu poate să lase nici maşinile mici", i-a răspuns premierul.
Mazăre a insistat şi a precizat că, dacă s-ar fi închis circulaţia traficului greu pe pod încă de acum jumătate de an, podul ar mai fi rezistat până în primăvară.
"Dar deteriorarea nu mai era aşa de accentuată, dacă făcea asta de-acum şase luni de zile podul ăsta nu mai cădea acum, cădea peste juma’ de an", a precizat Mazăre.
"Radu, nu este aşa. Voiai să închidem astă-vară?", i-a replicat Ponta. "Pentru trafic greu, da", a răspuns primarul Constanţei. "Nu, pentru tot", a continuat premierul. "Nu, pentru trafic greu, şi atunci, dacă nu mai aveam 20 de tone şi aveam numai maşini mici...", a continuat Mazăre. "Dacă îl închideam astă-vară, băgam în faliment tot sudul judeţului", a spus Ponta. "Pentru trafic greu?", a întrebat Mazăre. "Nu, pentru toate", a răspuns primul-ministru.
“Eu pentru asta întreb, că aveau timp să-l termine pe celălalt. Dacă ştiau că se deteriorează limitau traficul greu, rămâneam cu trafic uşor şi-l duceau până în primăvară, când îl mutau pe celălalt, dacă erau băieţi deştepţi şi se ocupă cu aşa ceva, că eu nu mă ocup de drumurile naţionale", a mai spus primarul Constanţei.
Pentru că discuţia nu ducea la niciun rezultat, Victor Ponta a afirmat: "Ce decizie luăm? Ne asumăm riscul să pice podul sau nu? Dacă se întâmplă ceva rău, cine-i de vină?". „Evident, dumneavoastră", a răspuns prefectul EEugen Bola care a adăugat că doar specialiştii pot lua o decizie în această privinţă.
Premierul vizitase anterior şi lucrările la podul care leagă autostrada de Portul Constanţa, care trece peste Canalul Dunăre - Marea Neagră şi care ar putea fi folosit ca alternativă pentru podul de la Agigea şi a înţeles că acesta va fi gata în primăvara anului viitor.
În timpul vizitei pe podul de la Agigea, primul-ministru a mai fost informat de către reprezentantul proiectantului că podul ar putea ceda sub presiunea traficului dacă nu vor fi realizate lucrările de înlocuire a hobanelor.
"Lucrările trebuie neapărat făcute, neapărat începute pentru că nu mai putem aştepta. Sub presiunea traficului cablurile existente cedează, cedarea este continuă, zi de zi se numără cablurile, iar noi, ce am asigurat, în prezent, este pentru desfăşurarea traficului limitat. De când începem reparaţiile traficul trebuie restricţionat", a spus Cornel Cornel Marţincu, reprezentantul proiectantului Iptana.
Toate aceste discuţii au avut loc înainte ca premierul Ponta, împreună cu autorităţile locale, să ia decizia restricţionării traficului rutier pe podul de la Agigea la maxim 3,5 tone, de la 1 octombrie.
"De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual (n.r. - de la Agigea) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită. Traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistenţă. Dacă va apărea o situaţie de pericol iminent cei de la CNADNR au de la mine mandat să oprească imediat traficul. Siguranţa celor care folosesc podul este prioritară", a declarat, vineri, la Constanţa, premierul Victor Ponta.
Citește pe alephnews.ro: Robert Fico a declarat că opoziția plănuiește o lovitură de stat similară cu revolta EuroMaidan din Ucraina. Ce a declarat Premierul slovac
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Anda Adam participă la Asia Express 2025! Cine e colegul vedetei în emisiunea de la Antena 1
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe