- Home
- Social
- CONSTANŢA, (27.09.2013, 16:53)
- Andreea Unturica , Cosmin Vaideanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Discuţie în contradictoriu între Victor Ponta şi Radu Mazăre pe tema podului de la Agigea
Victor Ponta şi Radu Mazăre au avut, vineri, o discuţie în contradictoriu pe tema podului de la Agigea, edilul susţinând că traficul greu putea fi închis din vară şi că podul ar mai fi rezistat până în primăvara viitoare, Ponta replicând că problema specialiştilor era, de fapt, lucrul la înălţime.
Urmărește
1002 afișări
Discuţie în contradictoriu între Victor Ponta şi Radu Mazăre pe tema podului de la Agigea (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
Premierul Victor Ponta a inspectat, vineri, podul de la Agigea, dar şi lucrările la celălalt pod de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, care ar putea constitui o alternativă în cazul în care primul pod ar fi închis pentru reparaţii.
Victor Ponta a întrebat dacă nu este posibil ca traficul greu să fie restricţionat pe podul de la Agigea, dar circulaţia să rămână deschisă pentru autoturisme. “Măcar să luăm camioanele de pe el, ştiu că o să ocolească, o să ne înjure camioanele, dar problema noastră este ce facem cu microbuzele de şcoală, ce facem cu oamenii care vin la Constanţa?", a spus premierul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Alegeri prezidenţiale 2024, primul tur. Unde se pune ştampila şi cum arată buletinul de vot
Atunci, i s-a explicat că lucrările sunt efectuate la înălţime şi există riscul să cadă diverse obiecte pe autoturismele care ar trece atunci pe pod. De asemenea, premierului i s-a mai transmis că lucrările sunt estimate să dureze două luni, dar că totul este condiţionat şi de starea vântului pentru că dacă acesta bate cu putere nu se va putea lucra.
În acel moment, a intervenit în discuţie primarul Radu Mazăre, care a întrebat de ce nu este restricţionat traficul greu.
"Uite, asta am discutat, că problema lor este că lucrează sus, nu poate să lase nici maşinile mici", i-a răspuns premierul.
Mazăre a insistat şi a precizat că, dacă s-ar fi închis circulaţia traficului greu pe pod încă de acum jumătate de an, podul ar mai fi rezistat până în primăvară.
"Dar deteriorarea nu mai era aşa de accentuată, dacă făcea asta de-acum şase luni de zile podul ăsta nu mai cădea acum, cădea peste juma’ de an", a precizat Mazăre.
"Radu, nu este aşa. Voiai să închidem astă-vară?", i-a replicat Ponta. "Pentru trafic greu, da", a răspuns primarul Constanţei. "Nu, pentru tot", a continuat premierul. "Nu, pentru trafic greu, şi atunci, dacă nu mai aveam 20 de tone şi aveam numai maşini mici...", a continuat Mazăre. "Dacă îl închideam astă-vară, băgam în faliment tot sudul judeţului", a spus Ponta. "Pentru trafic greu?", a întrebat Mazăre. "Nu, pentru toate", a răspuns primul-ministru.
“Eu pentru asta întreb, că aveau timp să-l termine pe celălalt. Dacă ştiau că se deteriorează limitau traficul greu, rămâneam cu trafic uşor şi-l duceau până în primăvară, când îl mutau pe celălalt, dacă erau băieţi deştepţi şi se ocupă cu aşa ceva, că eu nu mă ocup de drumurile naţionale", a mai spus primarul Constanţei.
Pentru că discuţia nu ducea la niciun rezultat, Victor Ponta a afirmat: "Ce decizie luăm? Ne asumăm riscul să pice podul sau nu? Dacă se întâmplă ceva rău, cine-i de vină?". „Evident, dumneavoastră", a răspuns prefectul EEugen Bola care a adăugat că doar specialiştii pot lua o decizie în această privinţă.
Premierul vizitase anterior şi lucrările la podul care leagă autostrada de Portul Constanţa, care trece peste Canalul Dunăre - Marea Neagră şi care ar putea fi folosit ca alternativă pentru podul de la Agigea şi a înţeles că acesta va fi gata în primăvara anului viitor.
În timpul vizitei pe podul de la Agigea, primul-ministru a mai fost informat de către reprezentantul proiectantului că podul ar putea ceda sub presiunea traficului dacă nu vor fi realizate lucrările de înlocuire a hobanelor.
"Lucrările trebuie neapărat făcute, neapărat începute pentru că nu mai putem aştepta. Sub presiunea traficului cablurile existente cedează, cedarea este continuă, zi de zi se numără cablurile, iar noi, ce am asigurat, în prezent, este pentru desfăşurarea traficului limitat. De când începem reparaţiile traficul trebuie restricţionat", a spus Cornel Cornel Marţincu, reprezentantul proiectantului Iptana.
Toate aceste discuţii au avut loc înainte ca premierul Ponta, împreună cu autorităţile locale, să ia decizia restricţionării traficului rutier pe podul de la Agigea la maxim 3,5 tone, de la 1 octombrie.
"De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual (n.r. - de la Agigea) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită. Traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistenţă. Dacă va apărea o situaţie de pericol iminent cei de la CNADNR au de la mine mandat să oprească imediat traficul. Siguranţa celor care folosesc podul este prioritară", a declarat, vineri, la Constanţa, premierul Victor Ponta.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Motivul real pentru care Silviu Prigoană și-a botezat primii copii Honorius, Silvius și Maximus
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe