Prima pagină » Social » Efectul şcolii online. Copiii fără posibilităţi apelează la rude şi vecini ca să-şi poată face lecţiile

Efectul şcolii online. Copiii fără posibilităţi apelează la rude şi vecini ca să-şi poată face lecţiile

Efectul şcolii online. Copiii fără posibilităţi apelează la rude şi vecini ca să-şi poată face lecţiile
Ilinca Nazarie
14 iul. 2020, 14:26, Social

Darius este unul din cei 250 000 de copii din România care au nevoie de o tabletă şi de o conexiune la internet ca să poată să îşi continue studiile. În ultimele luni de şcoală s-a dus într-un alt cartier, la o rudă, cu care a împărţit un telefon, ca să poată să spună prezent când era strigat catalogul.

„Mergeam (la vecini n.red.) pentru că nu aveam internet. Mă duceam la verişorul meu”, a spus Darius, precizând că el şi verişorul îşi făceau lecţiile folosind acelaşi telefon.  
 
„Au fost luni un pic mai dificile, având în vedere că nu am avut posibilitatea să intru online. Intram când puteam. A fost un pic mai greu”, a spus la rândul său Alexandra, sora lui Darius. 

În prezent, necesarul de tablete pentru copii defavorizaţi este de 250 000 de bucăţi. 

Ministrul Educaţiei susţine că lui Darius şi celorlalţi copii ca el le vor fi oferite tablete până la începerea şcolii, pe 10 septembrie. Dar nu îşi asumă responsabilitatea. Dacă tabletele nu ajung la timp, de vină nu e Ministerul Educaţiei, ci cel al Finanţelor Publice, care face achiziţia de tablete printr-o instituţie subordonată. 

 
„După cum bine v-am spus şi mai devreme, nu Ministerul Educaţiei realizează acea achiziţie. Deci, nu este Ministerul Educaţiei responsabil pentru achiziţionarea acelor tablete, ci Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul Naţional de Achiziţi Centralizate. Acel oficiu naţional trebuie să realizeze, aşa cum Ministerul Educaţiei a impus, până la data de 10 septembrie achiziţia de tablete”, a spus Monica Anisie.