Potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, contractul semnat cu firma românească, marţi, prevede dezeşuarea şi ranfluarea navei Queen Hind, dar şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul navei. Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare, a anunţat Administraţie Porturilor Maritime printr-un comunicat de presă.
Sursa citată a mai precizat că durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operaţiunile nu pot fi realizate din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a restricţiilor impuse de Căpitănie sau alte autorităţi relevante.
Administraţia Porturilor Maritime a organizat o procedură de selecţie, începută pe 31 decembrie 2019, după ce a constatat că nu are capacitatea necesară de a scoate cu echipamentele proprii nava eşuată în Portul Midia.
La procedura de selecţie, Administraţia Porturilor Maritime a invitat nouă companii din ţară şi străinătate şi doar trei dintre ele au depus oferte.
Nava sub pavilion Palau care avea la bord 14.600 de oi s-a răsturnat în Portul Midia în 24 noiembrie 2019. În final, autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale. După producerea tragediei, mai multe organizaţii internaţionale de protecţie a animalelor au protestat faţă de exportul de animale vii, iar subiectul a făcut înconjurul presei internaţionale, fiind dezbătut şi în Parlamentul European.