EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012 - Pop: Testul la română a fost moştenit de la Funeriu, repartiţia computerizată nu este afectată

Subiectele la testele naţionale au fost moştenite de la fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu, dar repartiţia computerizată a elevilor nu va fi afectată de ambiguitatea subiectului acuzat la limba română, potrivit ministrului interimar de resort Liviu Pop.

Urmărește
1533 afișări
Imaginea articolului EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012 - Pop: Testul la română a fost moştenit de la Funeriu, repartiţia computerizată nu este afectată

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012 - Pop: Testul la română a fost moştenit de la Funeriu, repartiţia computerizată nu este efectată (Imagine: Theodor Pana/Mediafax Foto)

El a precizat însă că baremul la limba română nu a fost greşit, dar i-a invitat în acelaşi timp pe elevii care au răspuns greşit la subiectul de limba română să depună contestaţie.

Întrebat ce rezolvă elevii cu această contestaţie dacă nota tot nu va fi afectată, Liviu Pop a răspuns că elevul nu este astfel afectat la repartiţia computerizată, precizând însă în acelaşi timp că repartiţia nici nu este condiţionată de contestaţie. Potrivit ministrului, răspunsul de la subiectul de limba română care face obiectul ambiguităţii reprezintă 0,15 puncte în ponderea finală a mediei şi peste 40-50% dintre elevi au răspuns corect.

"Avem soluţia de rezolvare, nu putem modifica baremul, dar repartiţia computerizată nu va fi afectată de răspunsul dat la acest subiect. Baremul nu a fost greşit, avem pârghiile să rezolvăm anumite probleme în afara examenului propriu-zis. În momentul de faţă, elevii sunt invitaţi să facă contestaţie dacă au răspuns greşit la subiectul respectiv, este singura cale legală în baza căreia se mai poate repara ceva. În repartiţia computerizată, elevii nu vor avea de suferit din cauza acestei ambiguităţi lăsate de fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu, care a cordonat comisia care a elaborat aceste subiecte", a ministrul interimar.

El a arătat că legislaţia permite inclusiv suplimentarea cu locuri în clasă la unele licee în astfel de situaţii.

Pop a apreciat totodată că problemele sesizate în conceperea subiectelor la evaluarea naţională reprezintă încă un semn că se impune ca Legea educaţiei să fie modificată.

"Este nevoie de modificarea Legii educaţiei naţionale şi eliminarea acestor teste naţionale prin înlocuirea admiterii la liceu. Voi veni cu această propunere la nivelul Guvernului, să se introducă cât mai repede admiterea în liceu şi aceste erori care pot duce la o destabilizare în sistem să fie evitate", a afirmat ministrul interimar al Educaţiei.

La începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului interimar al Educaţiei, Liviu Pop, să prezinte "o propunere corectă" cu privire la baremul de corectare de la testele naţionale, spunând că a văzut că existe dispute legate de rezolvarea unui subiect la proba de limba română.

Marţi, ministrul interimar al Educaţiei a declarat că lucrările la proba de limba română din cadrul evaluării naţionale sunt corectate în baza baremului deja stabilit, deşi unul dintre subiecte a fost "ambiguu" şi a generat controverse.

Pop a mai spus, legat de subiectul respectiv, că Ministerul Educaţiei a cerut părerea mai multor specialişti, inclusiv de la Academia Română, iar "90 la sută" dintre aceştia s-ar fi pronunţat în favoarea rezolvării prevăzute în barem.

La subiectul II al probei de luni, elevii au trebuit să spună, printre altele, felul propoziţiei subordonate (atributivă, predicatică sau subiectivă) din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii".

Această cerinţă a împărţit elevii şi părinţii în două tabere, unii susţinând că răspunsul corect este subiectivă, iar ceilalţi, predicativă.

Mai mulţi părinţi s-au adunat, marţi dimineaţă, în faţa Ministerului Educaţiei, nemulţumiţi de această cerinţă de la proba de limba română a evaluării naţionale.

Părinţii susţineau că propoziţia era subordonată predicativă, şi nu subiectivă, cum este trecută în barem, şi cereau reanalizarea subiectulul.

Mulţi părinţi au semnat şi o petiţie legată de această controversă şi de depunctarea elevilor care au răspuns că propoziţia este predicativă.

Federaţia Asociaţiilor de Părinţi afirmă însă că baremul probei de limba română a evaluării naţionale a fost corect stabilit şi că nu susţine petiţia online cu privire la subiectul care a generat controverse.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici