Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică anunţă scăderea cu 25-30% a numărului de turişti moldoveni în România

Numărul turiştilor moldoveni aflaţi în vacanţă în România de sărbătorile pe rit vechi a scăzut cu 25-30%, anunţă Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică şi Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova, printre cauze fiind criza din ţara vecină şi lipsa promovării destinaţiilor româneşti.

Urmărește
586 afișări
Imaginea articolului  Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică anunţă scăderea cu 25-30% a numărului de turişti moldoveni în România

FAPT anunţă scăderea cu 25-30% a numărului de turişti moldoveni în România (Imagine: Razvan Lupica/ Mediafax Foto)

Potrivit unui comunicat de duminică al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, FAPT şi Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova - organizaţii partenere oficial prin alianţa semnată în 12 noiembrie 2015 - anunţă scăderea cu 25-30% a numărului de turişti moldoveni care s-au aflat în vacanţă în destinaţiile din România pentru petrecerea sărbătorilor de rit vechi, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Estimăm prezenţa a circa 11-12.000 de turişti moldoveni în staţiunile montane din România în intervalul 1 decembrie - 10 ianuarie 2015. Topul preferinţelor turiştilor moldoveni situează staţiunile româneşti: Poiana Braşov, Predeal, Sinaia pe primele trei poziţii, imediat după acestea însă urmează destinaţii ca Bansko (Bulgaria), Viena (Austria), Cortina D’Ampezzo (Italia) şi se constată revenirea cererii către Bucovel (Ucraina), datorită preţurilor scăzute şi ofertelor promovate în Republica Moldova", se arată în comunicat.

Conform sursei citate, cauzele acestei scăderi consistente cu privire la vacanţele în Romania sunt legate de accentuarea crizei politice şi economice din Moldova (care a redus cererea de vacanţe pentru moldoveni), de liberalizarea circulaţiei turistice pentru cetăţenii moldoveni (care pot călători în UE fără viză, ceea ce i-a determinat să aleagă şi alte destinaţii europene, în afară de România), dar mai ales de absenţa promovării României ca destinaţie în Moldova.

Preşedintele FAPT, Corina Martin, a afirmat că scăderea numărului de turişti moldoveni în România este o consecinţă a absenţei promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa vecină.

"Indiferent de efectele crizei cu care se confruntă bugetele de vacanţă ale moldovenilor, România a scăzut consistent şi îngrijorător în preferinţele de vacanţă ale turiştilor moldoveni şi aceasta este o consecinţă directă a absenţei promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa din Moldova. În ultimii 6 ani, ANAT şi mai ales Federaţia de Promovare Turistică din România au dus o campanie continuă de promovare a destinaţiilor româneşti către agenţiile de turism şi turiştii moldoveni, împreună cu Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova. De exemplu, Asociaţiile de Promovare Litoral-Delta Dunării, Bucovina, Râşnov, Braşov şi Prahova au derulat acţiuni şi campanii de promovare către această piaţă - pe care o considerăm strategică pentru România. În urma unor asemenea acţiuni de promovare, numărul turiştilor moldoveni care au ales litoralul românesc în vara 2015 a crescut consistent", a susţinut Corina Martin.

Ea a afirmat că Autoritatea Naţională de Turism nu a derulat o campanie de promovare în Republica Moldova de mai mulţi ani.

"Din păcate, Autoritatea Naţională de Turism nu a reuşit să deruleze nicio campanie de promovare pe Moldova de mai mulţi ani, iar prin simpla participare de 3-4 zile la Expoziţia de Turism din Moldova nu ai cum să obţii alte rezultate în afară de acela de a bifa prezenţa la un târg. Considerăm ca inacceptabilă lipsa unei strategii şi a rezultatelor în promovarea României ca destinaţie de vacanţă pe piaţa vecină şi prietenă, în comparaţie cu eforturile de promovare pe care continuă să le facă Bulgaria, Turcia şi alte destinaţii concurente", a spus Corina Martin.

La rândul său, preşedintele Federaţiei de Promovare a Turismului din Moldova, Alexandru Filipschi, crede că absenţa promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa din Republica Moldova a dus la o scădere de aproximativ 30 la sută a numărului de turişti moldoveni în zona montană din România.

"De-a lungul ultimilor trei ani am tot solicitat autorităţilor publice care coordonează turismul din România să se implice în promovarea destinaţiilor româneşti pe teritoriul Republicii Moldova, aşa cum de ani buni o fac alte state. Absenţa promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa din Republica Moldova, în contextul politic actual, a dus la scăderea drastică a numărului de turişti moldoveni (circa 30%) în zona montană românească, fapt observat cu ochiul liber în acest sezon. Asta chiar dacă unele surse media româneşti din varii motive au prezentat o pseudo-prezenţă a turiştilor moldoveni, ruşi şi ucraineni", a afirmat Alexandru Filipschi.

El consideră că o altă problemă legată de scăderea numărului de turişti moldoveni în România se referă la timpii mari de staţionare în vamă, care ajung şi la şase ore.

"Problemele legate de trecerea frontierei de-a lungul ultimilor ani îşi spun, de asemenea, cuvântul, pentru că staţionarea de câte şase ore în vamă a unui autocar cu turişti moldoveni (minim 15 autocare zilnic în perioada 2-6 ianuarie a fiecărui an!) face ca dorinţa turiştilor de a ajunge în vacanţă la munte în România să scadă sau, mai rău, să dispară. Continuăm parteneriatul cu FAPT şi vom cere autorităţilor române simplificarea procedurilor de control de frontieră pentru turiştii moldoveni. Mai mult, vom continua să solicităm autorităţilor române să demareze, în sfârşit, o campanie de promovare pe Moldova, dar am înţeles că nu există buget în acest sens. Este regretabil că România nu se promovează în Moldova", a spus preşedintele Federaţiei de Promovare a Turismului din Moldova.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici