Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile

Piloţii se confruntă cu fenomene meteo extreme, cum ar fi furtuni violente la altitudini mari, turbulenţe puternice şi goluri de aer.

Urmărește
1474 afișări
Imaginea articolului Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile

Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile

Schimbările climatice afectează semnificativ traficul aerian din Europa, provocând turbulenţe mai intense, goluri de aer imprevizibile şi fenomene meteorologice extreme.

Potrivit Eurocontrol, în 2023 au fost înregistrate 10,2 milioane de zboruri în Europa, dintre care 70% au ajuns la timp (în limita a 15 minute de întârziere).

Întârzierile totale au crescut cu 13,4% faţă de 2022, ajungând la 18,4 milioane de minute (aproximativ 307.000 de ore).

Întârzierile cauzate de vreme rea au crescut semnificativ, de la 4 milioane de minute în 2022 la 5,4 milioane de minute în 2023.

Piloţii observă o creştere a fenomenelor meteorologice extreme, cum ar fi furtuni violente la altitudini mari, turbulenţe intense şi goluri de aer imprevizibile.

"Vremea se schimbă vizibil şi rapid, mai ales în Europa", spune un comandant de Airbus A330 şi A350, citat de Corriere: „A existat întotdeauna vreme rea, dar de data aceasta este mai urâtă şi ne creează mai multe probleme”.

„De când am zburat în 1987, când m-am înrolat în Forţele Aeriene, şi până de curând, nu a trebuit niciodată să evit o perturbaţie în Europa la altitudini mai mari de 35-36 de mii de picioare (10-11 mii de metri, n.r.)", spune un alt pilot, comandant pe Boeing 737, 777 şi 787: „Dar, în ultima vreme, vremea a devenit, aş spune, <tropicală>: există furtuni şi perturbaţii foarte violente care depăşesc adesea 40-45 de mii de picioare. Turbulenţele au devenit, de asemenea, foarte puternice şi periculoase pentru pasageri dacă nu sunt legaţi cu centuri de siguranţă".

Faptul că ceva s-a schimbat este confirmat şi de Daniele Veronelli, comandant de Airbus A320 şi membru al departamentului tehnic al ANPAC (Asociaţia Naţională Profesională a Aviaţiei Civile): „În ultimii 4-5 ani există o dificultate în a prevedea vremea în raport cu zona şi perioada”, spune el pentru Corriere: „Acum avem ierni secetoase, ninsori în martie, furtuni neprevăzute în primăvară şi vară".

Toate acestea au un impact asupra costurilor companiilor aeriene, dar şi asupra călătorilor şi a mediului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
zboruri,
avion,
europa

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici