Flutur: Avem o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud. Şova să o includă în masterplan

Secretarul general al PDL Gheorghe Flutur a declarat, sâmbătă, că România are o oportunitate de a obţine finanţare europeană pentru autostrada nord-sud pe coridorul IX şi solicită ministrului Transporturilor, Dan Şova, să o includă în masterplanul de transporturi.

Urmărește
210 afișări
Imaginea articolului Flutur: Avem o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud. Şova să o includă în masterplan

Secretarul general al PDL Gheorghe Flutur (Imagine: Ştefan Micsik/Mediafax Foto)

Flutur a declarat corespondentului MEDIAFAX că situaţia din estul Europei şi deschiderea Uniunii Europene spre ţări precum Ucraina şi Republica Moldova reprezintă acum, mai mult ca oricând, o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud, pe coridorul pan-european IX, care leagă Marea Baltică de Marea Neagră prin Polonia, Ucraina şi România.

Liderul democrat-liberal a subliniat că acest coridor de transport a fost aprobat de autorităţile europene, dar că din păcate nu figurează între priorităţile şi masterplanul guvernului de la Bucureşti.

Flutur a spus că această autostradă poate fi finanţată prin accesarea de fonduri europene prin Programul TEN-T, iar autorităţile române vor trebui să aloce în acest an cel puţin cinci milioane de lei pentru întocmirea studiului de fezabilitate.

"Este o oportunitate şi nu trebuie ratată. Se observă că ţările din Europa de Vest se uită cu mai multe atenţie şi vor trata cu prioritate această zonă pentru crearea infrastructurii de transport pe graniţa de est a Uniunii Europene. Nu o zonă săracă, ci una dezvoltată economic înseamnă securitate la graniţa de est a UE. De aceea, autorităţile române trebuie să se grăbească, să includă proiectul în masterplanul de transport şi să asigure şi finanţarea studiului de fezabiliate", a declarat Flutur.

Liderul PDL a subliniat că această investiţie este în atenţia guvernului Poloniei şi este convins că şi a noilor autorităţi democratice de la Kiev.

El a apreciat că dezvoltarea infrastructurii de transport în această zonă va determina creştere economică, dezvoltarea industriei şi turismului în estul Europei şi a mai declarat că vor trebui alocaţi mai mulţi bani şi pentru programele operaţionale comune România-Ucraina şi România-Republica Moldova.

Flutur a mai spus că va cere tuturor parlamentarilor din judeţele Moldovei să se constituie într-un grup de sprijin al proiectului pentru ca această investiţie să fie finanţată.

Autostrada nord-sud care să unească Marea Baltică de Marea Neagră ar urma să fie construită pe traseul E 85, de la Mărăşeşti spre Siret, apoi prin Cernăuţi, Ternopil şi va fi conectată la autostrada Cracovia-Lvov-Kiev, iar astfel vor fi interconectate coridoarele europene III, IV şi IX.

O opinie asemănătoare a avut, săptămâna trecută, Înaltul reprezentant al Guvernului pentru proiecte economice strategice şi diplomaţie publică, senatorul PSD Mircea Geoană, care a declarat, la Suceava, că se va relua o colaborare între ministerele de Transport din România, Ucraina şi Polonia pe coridorul IX care a fost pusă în congelator de europeni din motive strategice pentru că Ucraina era "între ape".

"Astăzi, repornirea coridorului IX este posibilă, e cea mai scurtă cale dintre Istanbul, pe aici, către Lvov, către Marea Baltică şi către Scandinavia şi România trebuie să devină o bornă între nord şi sud. Aceasta ar putea să reprezinte, chiar dacă va dura câţiva ani, unde din cele mai importante evoluţii de natură strategică şi infrastructură critică în această regiune", a spus Mircea Geoană.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici