- Home
- Social
- SUCEAVA, (05.04.2014, 18:37)
- Tibi Bujdei
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Flutur: Avem o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud. Şova să o includă în masterplan
Secretarul general al PDL Gheorghe Flutur a declarat, sâmbătă, că România are o oportunitate de a obţine finanţare europeană pentru autostrada nord-sud pe coridorul IX şi solicită ministrului Transporturilor, Dan Şova, să o includă în masterplanul de transporturi.
Urmărește
210 afișări
Secretarul general al PDL Gheorghe Flutur (Imagine: Ştefan Micsik/Mediafax Foto)
Flutur a declarat corespondentului MEDIAFAX că situaţia din estul Europei şi deschiderea Uniunii Europene spre ţări precum Ucraina şi Republica Moldova reprezintă acum, mai mult ca oricând, o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud, pe coridorul pan-european IX, care leagă Marea Baltică de Marea Neagră prin Polonia, Ucraina şi România.
Liderul democrat-liberal a subliniat că acest coridor de transport a fost aprobat de autorităţile europene, dar că din păcate nu figurează între priorităţile şi masterplanul guvernului de la Bucureşti.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
-
Iulian Anghel, editor politic ZF: Cum l-am cunoscut pe Călin Georgescu
-
Răsturnare de situaţie: Elena Lasconi îl depăşeşte pe Marcel Ciolacu. Pentru prima dată în istorie PSD ar putea să nu aibă candidat în turul 2
Flutur a spus că această autostradă poate fi finanţată prin accesarea de fonduri europene prin Programul TEN-T, iar autorităţile române vor trebui să aloce în acest an cel puţin cinci milioane de lei pentru întocmirea studiului de fezabilitate.
"Este o oportunitate şi nu trebuie ratată. Se observă că ţările din Europa de Vest se uită cu mai multe atenţie şi vor trata cu prioritate această zonă pentru crearea infrastructurii de transport pe graniţa de est a Uniunii Europene. Nu o zonă săracă, ci una dezvoltată economic înseamnă securitate la graniţa de est a UE. De aceea, autorităţile române trebuie să se grăbească, să includă proiectul în masterplanul de transport şi să asigure şi finanţarea studiului de fezabiliate", a declarat Flutur.
Liderul PDL a subliniat că această investiţie este în atenţia guvernului Poloniei şi este convins că şi a noilor autorităţi democratice de la Kiev.
El a apreciat că dezvoltarea infrastructurii de transport în această zonă va determina creştere economică, dezvoltarea industriei şi turismului în estul Europei şi a mai declarat că vor trebui alocaţi mai mulţi bani şi pentru programele operaţionale comune România-Ucraina şi România-Republica Moldova.
Flutur a mai spus că va cere tuturor parlamentarilor din judeţele Moldovei să se constituie într-un grup de sprijin al proiectului pentru ca această investiţie să fie finanţată.
Autostrada nord-sud care să unească Marea Baltică de Marea Neagră ar urma să fie construită pe traseul E 85, de la Mărăşeşti spre Siret, apoi prin Cernăuţi, Ternopil şi va fi conectată la autostrada Cracovia-Lvov-Kiev, iar astfel vor fi interconectate coridoarele europene III, IV şi IX.
O opinie asemănătoare a avut, săptămâna trecută, Înaltul reprezentant al Guvernului pentru proiecte economice strategice şi diplomaţie publică, senatorul PSD Mircea Geoană, care a declarat, la Suceava, că se va relua o colaborare între ministerele de Transport din România, Ucraina şi Polonia pe coridorul IX care a fost pusă în congelator de europeni din motive strategice pentru că Ucraina era "între ape".
"Astăzi, repornirea coridorului IX este posibilă, e cea mai scurtă cale dintre Istanbul, pe aici, către Lvov, către Marea Baltică şi către Scandinavia şi România trebuie să devină o bornă între nord şi sud. Aceasta ar putea să reprezinte, chiar dacă va dura câţiva ani, unde din cele mai importante evoluţii de natură strategică şi infrastructură critică în această regiune", a spus Mircea Geoană.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Legătura neștiută dintre Călin Georgescu și Elena Lasconi! Dezvăluirea făcută de Dan Diaconescu
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe