FOTO | Cum arată vagonul modern, cu internet şi aer condiţionat, care face parte dintr-o campanie de susţinere a CFR, pentru obţinerea unor investiţii

Cel mai modern vagon din România, cu internet, aer condiţionat şi camere de filmat, a ajuns, miercuri, în Gara de Nord din Timişoara, în cadrul unei campanii naţionale prin care se doreşte obţinerea de investiţii în calea ferată, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
5408 afișări
Imaginea articolului FOTO | Cum arată vagonul modern, cu internet şi aer condiţionat, care face parte dintr-o campanie de susţinere a CFR, pentru obţinerea unor investiţii

FOTO | Cum arată vagonul modern, cu internet şi aer condiţionat, care face parte dintr-o campanie de susţinere a CFR, pentru obţinerea unor investiţii

Vagonul are aproape 120 de locuri şi a fost modernizat în cadrul campaniei naţionale #SEPOATE, derulată de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), împreună cu CFR Călători, în perioada 18 septembrie - 15 noiembrie.

Vagonul model, dotat cu echipamente şi tehnologii moderne, a fost reabilitat la atelierele CFR Griviţa din Bucureşti şi circulă pe perioada desfăşurării campaniei ataşat la garniturile de tren de pe linii cu trafic intens. Astfel, miercuri, mai multe persoane care au călătorit de la Bucureşti la Timişoara s-au putut urca în vagonul modernizat la standarde europene. Odată ajuns în Gara de Nord din Timişoara, vagonul a poposit aproximativ şapte ore pentru a putea fi vizitat de cei interesaţi, iar apoi a fost ataşat din nou la un tren pentru a se întoarce la Bucureşti.

Vicepreşedintele Alianţei Sindicale Mişcare Comercial de pe raza de activitate regională CFR Timişoara, Octav Rusu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că prin intermediul acestei campanii se doreşte a se arăta că nu este atât de greu să modernizezi parcul de vagoane din România.

„Acest proiect are drept scop de a sensibiliza factorul politic decizional în ceea ce priveşte asigurarea unui transport feroviar de călători de calitate pentru publicul călător din România. Noi am vrut să arătăm că nu este foarte greu să realizezi modernizarea parcului de vagoane. În mod evident că nimeni nu are pretenţii absurde ca să le facem pe toate peste noapte, însă etapizat credem că putem introduce vagoane de acest gen. Noi am încercat să sensibilizăm factorul politic, să arătăm că şi călătorii din România merită să fie călători de rangul 1, ca şi cei din Uniunea Europeană, şi că, de fapt, stă în puterea noastră de a realiza aceste modernizări. Toate modernizările făcute acestui vagon s-au realizat la atelierele Griviţa ale CFR din Bucureşti, nu ştiu cât au costat", a explicat Octav Rusu.

Vicepreşedintele Alianţei Sindicale Mişcare Comercial de pe raza de activitate regională CFR Timişoara a mai precizat că vagonul care a poposit, miercuri, în Gara de Nord din oraş este cel mai modern din România, dotat la standarde europene, cu aer condiţionat, internet gratuit şi camere de supraveghere video.

„Vagonul are un design modern, are internet de mare putere, plasme la capetele vagonului şi la mijloc, care arată poziţia în timp real a vagonului în funcţie de localităţile pe lângă care trece, are camere de luat vedere, prize, scaune ergonomice de calitate. Sunt condiţii pe care le întâlniţi la acelaşi rang de tren în Europa de Vest. În România nu există un vagon atât de modern, dar sperăm să mai fie. Tocmai acesta este scopul proiectului #SEPOATE, de a aduce condiţii de siguranţă şi confort european pe căile ferate din România", a afirmat Octav Rusu.

Directorul regionalei CFR Timişoara, Ioan-Alexandru Simu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că este nevoie nu doar de modernizarea vagoanelor, ci şi a infrastructurii, dacă se doreşte ca trenurile să nu mai aibă întârzii.

„Acest vagon modernizat este cu toate elementele de confort şi de utilitate la standardele europene. Noi tot vorbim de standardele europene de parcă ar fi ceva extraordinar, pentru că noi nu avem la acest nivel. Problema este că trebuie să asigurăm şi investiţii în infrastructura feroviară, care conferă o viteză de circulaţie sporită şi o durată de parcurs cât mai redusă. Degeaba ai vagoane confortabile, cu care se poate circula cu 200 km/h, dacă linia nu e în parametrii tehnici. Durata de parcurs e la fel, doar că ai alt confort faţă de celelalte vagoane", a afirmat Ioan-Alexandru Sima.

În cadrul campaniei naţionale #SEPOATE, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi CFR Călători doresc să strângă peste două milioane de semnături pentru obţinerea de investiţii multianuale în calea ferată, care să fie incluse în proiectul de ţară ce va fi finalizat cu ocazia Centenarului „România 2018".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici