- Home
- Social
- (18.05.2023, 16:59)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Genţi, ghiozdane, borsete făcute din bannere publicitare
„De pe clădire pe umăr”, vernisaj inedit al produselor remesh care oferă a doua şansă oamenilor şi mediului.
Urmărește
154 afișări
Genţi, ghiozdane, borsete făcute din bannere publicitare
Genţi, ghiozdane, borsete şi alte accesorii pentru casă au putut fi admirate în cadrul vernisajului „De pe clădire, pe umăr”, prima expoziţie prin care atelierul remesh, o unitate protejată pentru persoane cu dizabiltăţi a Asociaţiei Ateliere Fără Frontiere (AFF), promovează atât produse cu impact de mediu redus, cât şi munca persoanelor cu dizabilităţi, provenite din medii dezavantajate pentru care asociaţia face toate eforturile să le reintegreze în societate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Ion Cristoiu: Mă întrebam pe 14 noiembrie 2014: Sunt românii capabili, duminică, la al doilea tur, de o Revoluţie prin vot?
-
Trump deţine controlul deplin asupra guvernului, dar nu va obţine întotdeauna ceea ce doreşte
-
Cutremur joi dimineaţa în Arad
Luând în considerare impactul social, economic şi ecologic al fabricării produselor, Damien Thiery, CEO-ul AFF a explicat beneficiile fashion-ului sustenabil autentic asupra mediului şi modul în care acesta încurajează consumul conştient şi responsabil.
„Principiile fashion-ului sustenabil includ, printre altele, utilizarea materialelor şi proceselor mai puţin dăunătoare mediului, reciclarea şi reutilizarea materialelor, reducerea emisiilor de carbon şi sprijinirea producţiei locale. Prin acţiunile remesh ne asumăm responsabilitatea faţă de mediu, promovând un viitor mai sustenabil”, a explicat el.
Dovadă stă şi modul în care angajaţii atelierului remesh, care fac parte din grupuri dezavantajate cu multiple provocări sociale, educaţionale şi de sănătate (victime ale violenţei domestice sau ale traficului de fiinţe umane, persoane fără adăpost, private de libertate, dizabilităţi), dau viaţă nouă bannerelor şi mesh-urilor publicitare, adică unor tone de plastic fără alternativă de reciclare, şi le transformă în obiecte cu design unic.
„Bannerele publicitare conţin substanţe chimice care în timp se infiltrează în sol, în timp ce numărul acestor materiale publicitare este foarte mare, durata lor de viaţă este foarte scurtă. În atelierul remesh recuperăm bannerele şi le transformăm în produse sustenabile, etice, dând materialelor din banner o şansă la o nouă viaţă. Avem clienţi care, de pildă, de mai bine de patru ani, la cumpărături, în loc să achiziţioneze zilnic pungi de unică folosinţă, utilizează revive-ul remesh, încăpător şi rezistent” ne-a declarat Damien Thiery.
Mai mult decât atât, dintr-un panou outdoor obişnuit de pe stradă, în funcţie de modelul genţii, angajaţii atelierul remesh produc între 30 şi 75 de genţi.
Ateliere Fără Frontiere este printre puţinele organizaţii din România care are un program de sprijin socio-profesional pentru persoanele greu angajabile în vederea plasării pe piaţa forţei de muncă. Mai precis, asociaţia le oferă adulţilor un loc de muncă-pilot, unde dobândesc aptitudini esenţiale şi învaţă o meserie nouă, se obişnuiesc cu munca în echipă şi cu programul zilnic de lucru. În plus, primesc consiliere pentru viitor, sfaturi şi ajutor în rezolvarea problemelor personale şi administrative şi încurajare pentru a prinde încredere în propriile forţe.
Angajaţii din atelierul de croitorie remesh sunt adulţi greu-angajabili, recomandaţi de către alte organizaţii sociale, care învaţă să pregătească pentru cusut materialele publicitare, să taie după tipar, dar să şi coasă noile produse. Fiindcă se pune accent pe valorificarea materialelor în produse sustenabile, în producţie se încearcă adăugarea cât mai puţinor accesorii cumpărate, fără chingi sau catarame.
„Nu vrem să producem alte deşeuri, trebuie să irosim cât mai puţin material. Totul se reutilizează, iar ce rămâne în urma croitului se toacă şi devine umplutură pentru tabureţi”, explică reprezentanţii AFF.
În cei peste 15 ani de activitate, în cadrul remesh au fost colectate peste 36 de tone de deşeuri publicitare şi au fost croite peste 72.000 de produse.
În tot ce fac, oamenii din atelierul remesh respectă principiile dezvoltării durabile, economiei sociale, solidare şi circulare şi ale comerţului echitabil. De pildă, atelierul are un impact de mediu prin reducerea risipei, deşeurilor şi poluării, reutilizând materiale publicitare OOH (banner, mesh, steag) şi transformându-le în produse promoţionale - accesorii de modă şi home deco. De altfel, fiecare produs remesh este unic, fiind croit manual şi are o durată lungă de viaţă. Mai mult, reprezintă o declaraţie de sutenabilitate pentru cei care vor să achiziţioneze produse promoţionale cu impact minim asupra mediului şi să contribuie la integrarea oamenilor ce provin din medii defavorizate.
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Motivul real pentru care Ioana State și Mane Voicu au pierdut finala Asia Express. De ce au fost desemnați câștigători Nicolai Tand și Sorin Brotnei
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe