Genţi, ghiozdane, borsete făcute din bannere publicitare

„De pe clădire pe umăr”, vernisaj inedit al produselor remesh care oferă a doua şansă oamenilor şi mediului.

Urmărește
154 afișări
Imaginea articolului Genţi, ghiozdane, borsete făcute din bannere publicitare

Genţi, ghiozdane, borsete făcute din bannere publicitare

Genţi, ghiozdane, borsete şi alte accesorii pentru casă au putut fi admirate în cadrul vernisajului „De pe clădire, pe umăr”, prima expoziţie prin care atelierul remesh, o unitate protejată pentru persoane cu dizabiltăţi a Asociaţiei Ateliere Fără Frontiere (AFF), promovează atât produse cu impact de mediu redus, cât şi munca persoanelor cu dizabilităţi, provenite din medii dezavantajate pentru care asociaţia face toate eforturile să le reintegreze în societate.

Luând în considerare impactul social, economic şi ecologic al fabricării produselor, Damien Thiery, CEO-ul AFF a explicat beneficiile fashion-ului sustenabil autentic asupra mediului şi modul în care acesta încurajează consumul conştient şi responsabil.

„Principiile fashion-ului sustenabil includ, printre altele, utilizarea materialelor şi proceselor mai puţin dăunătoare mediului, reciclarea şi reutilizarea materialelor, reducerea emisiilor de carbon şi sprijinirea producţiei locale. Prin acţiunile remesh ne asumăm responsabilitatea faţă de mediu, promovând un viitor mai sustenabil”, a explicat el.

Dovadă stă şi modul în care angajaţii atelierului remesh, care fac parte din grupuri dezavantajate cu multiple provocări sociale, educaţionale şi de sănătate (victime ale violenţei domestice sau ale traficului de fiinţe umane,  persoane fără adăpost, private de libertate, dizabilităţi), dau viaţă nouă bannerelor şi mesh-urilor publicitare, adică unor tone de plastic fără alternativă de reciclare, şi le transformă în obiecte cu design unic.

„Bannerele publicitare conţin substanţe chimice care în timp se infiltrează în sol, în timp ce numărul acestor materiale publicitare este foarte mare, durata lor de viaţă este foarte scurtă. În atelierul remesh recuperăm bannerele şi le transformăm în produse sustenabile, etice, dând materialelor din banner o şansă la o nouă viaţă. Avem clienţi care, de pildă, de mai bine de patru ani, la cumpărături, în loc să achiziţioneze zilnic pungi de unică folosinţă, utilizează revive-ul remesh, încăpător şi rezistent” ne-a declarat Damien Thiery.

Mai mult decât atât, dintr-un panou outdoor obişnuit de pe stradă, în funcţie de modelul genţii, angajaţii atelierul remesh produc între 30 şi 75 de genţi.
Ateliere Fără Frontiere este printre puţinele organizaţii din România care are un program de sprijin socio-profesional pentru persoanele greu angajabile în vederea plasării pe piaţa forţei de muncă. Mai precis, asociaţia le oferă adulţilor un loc de muncă-pilot, unde dobândesc aptitudini esenţiale şi învaţă o meserie nouă, se obişnuiesc cu munca în echipă şi cu programul zilnic de lucru. În plus, primesc consiliere pentru viitor, sfaturi şi ajutor în rezolvarea problemelor personale şi administrative şi încurajare pentru a prinde încredere în propriile forţe.

Angajaţii din atelierul de croitorie remesh sunt adulţi greu-angajabili, recomandaţi de către alte organizaţii sociale, care învaţă să pregătească pentru cusut materialele publicitare, să taie după tipar, dar să şi coasă noile produse. Fiindcă se pune accent pe valorificarea materialelor în produse sustenabile, în producţie se încearcă adăugarea cât mai puţinor accesorii cumpărate, fără chingi sau catarame.

„Nu vrem să producem alte deşeuri, trebuie să irosim cât mai puţin material. Totul se reutilizează, iar ce rămâne în urma croitului se toacă şi devine umplutură pentru tabureţi”, explică reprezentanţii AFF.

În cei peste 15 ani de activitate, în cadrul remesh au fost colectate peste 36 de tone de deşeuri publicitare şi au fost croite peste 72.000 de produse.
În tot ce fac, oamenii din atelierul remesh respectă principiile dezvoltării durabile, economiei sociale, solidare şi circulare şi ale comerţului echitabil. De pildă, atelierul are un impact de mediu prin reducerea risipei, deşeurilor şi poluării, reutilizând materiale publicitare OOH (banner, mesh, steag) şi transformându-le în produse promoţionale - accesorii de modă şi home deco. De altfel, fiecare produs remesh este unic, fiind croit manual şi are o durată lungă de viaţă. Mai mult, reprezintă o declaraţie de sutenabilitate pentru cei care vor să achiziţioneze produse promoţionale cu impact minim asupra mediului şi să contribuie la integrarea oamenilor ce provin din medii defavorizate.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici