Grindeanu anunţă achiziţia a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Traseele pe care vor circula

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, vineri, că a fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziţia a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs.

Urmărește
596 afișări
Imaginea articolului Grindeanu anunţă achiziţia a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Traseele pe care vor circula

„A fost avizată astăzi (vineri - n.r.) în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziţia a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs! Licitaţia va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor de aproximativ 270 milioane euro, sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice”, transmite Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor precizează că investiţia are mai multe obiective, printre care îmbunătăţirea ofertei de transport prin creşterea numărului de trenuri pe rută şi pe zi, corelat cu introducerea unei frecvenţe predictibile, asigurarea unor legături directe şi rapide între marile oraşe ale României şi înlocuirea tracţiunii diesel cu una electrică.

„Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova - Calafat, Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi, Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava, Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia, Iaşi – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia, Suceava – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia şi Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi. Serviciile vor fi oferite, iniţial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcţiune a instalaţiilor pentru asigurarea tracţiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia)”, adaugă Grindeanu.

Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziţionate sunt următoarele: să circule cu o viteză maximă de 200 km/h, să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi şi clasa a doua), să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 - 10 h /direcţie).

Mentenanţa va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici