- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.04.2015, 15:12)
- Thomas Dinca
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul sesizează DNA pentru contractul Transalpina, arătând implicarea lui Orban şi Vosganian
Guvernul va sesiza DNA pentru încălcarea unor prevederi legale privind contractul de modernizare a DN 67C Bengeşti-Sebeş ("Transalpina") cu firma Romstrade, arătând că proiectul a fost promovat de foştii miniştri PNL Ludovic Orban şi Varujan Vosganian şi a generat pagube de peste 388 milioane lei.
Urmărește
2304 afișări
Guvernul sesizează DNA pentru contractul Transalpina, arătând implicarea lui Orban şi Vosganian (Imagine: Balasz Attila/Mediafax Foto)
Firma Romstrade era condusă şi atunci de omul de afaceri Nelu Iordache, judecat în prezent pentru fapte de corupţie în acest contract.
Într-o notă redactată de către Corpul de Control al premierului, inspectorii arată că Ludovic Orban, atunci ministru al Transporturilor, a fost cel care în 2008 a dispus executarea lucrărilor în sistem de credit-furnizor, respectiv pe baza unui împrumut contractat de constructor de la o instituţie de credit, care să fie rambursat ulterior de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) cu plata unor costuri suplimentare de finanţare, ceea ce a generat o pagubă de 388,7 milioane lei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Inspectorii mai arată că Ludovic Orban a promovat în Guvern o hotărâre având ca scop finanţarea de la buget a acestui proiect, act normativ care, deşi nu a avut avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, a fost contrasemnată, pentru ministrul Transporturilor, de către secretarul de stat Septimiu Buzaşu şi de ministrul de atunci al Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian.
Astfel, în şedinţa de Guvern din 18 septembrie 2008, Ludovic Orban ar fi solicitat includerea pe lista suplimentară a agendei de lucru a unei hotărâri prin care se prevedea ca modernizarea Transalpina să se realizeze de bugetul de stat, prin bugetul Transporturilor.
Corpul de Control arată că hotărârea nu a fost semnată de ministrul de resort, ci de secretarul de stat Septimiu Buzaşu, deşi nu fusese emis niciun act administrativ având ca obiect preluarea atribuţiilor ministrului Transporturilor de către secretarul de stat.
Vosganian a semnat şi nota de fundamentare, deşi nu exista avizul ministerului prin direcţiile de specialitate.
Potrivit Guvernului, la scurt timp, în sedinţa de Guvern din 4 noiembrie 2008, a fost adoptată, tot prin introducerea pe lista suplimentară a agendei de lucru, o nouă hotărâre care o modifica pe cea anterioară şi stabilea ca finanţarea proiectului să se realizeze şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Autostrăzi Drumuri Naţionale.
Noua hotărâre a fost semnată de secretarul de stat Barna Tanczos, deşi nici în acest caz nu a fost emis niciun act administrativ pentru preluarea atribuţiilor ministrului Transporturilor şi nici nu a fost supusă avizării Ministerului Economiei şi Finanţelor, potrivit legii, mai arată Corpul de Control al Guvernului.
După aprobarea Guvernului, CNADNR a achitat 49,9 milioane lei, reprezentând de asemenea o pagubă la buget.
Conform Corpului de Control al Guvernului, executarea lucrărilor în sistem de credit-furnizor a fost dispusă de Ludovic Orban înaintea aprobării celor două hotărâri de Guvern, respectiv în urma unei discuţii cu conducerea CNADNR, discuţie menţionată într-o notă a companiei din 14 februarie 2008.
În mai 2014, când Guvernul anunţa că va sesiza DNA pentru posibile fapte de natură penală în acordarea către Romstrade a contractului de proiectare şi execuţie a tronsonului DN 67C Bengeşti-Sebeş, precum şi în derularea ulterioară a lucrărilor, constructorul a reacţionat susţinând că oferta pentru Transalpina a fost conformă cerinţelor şi imperativelor legale de la acea dată şi că datele din raportul Corpului de Control al Guvernului privind această investiţie sunt eronate.
Nelu Iordache, care controlează firma de construcţii Romstrade, aflată în insolvenţă, este judecat, din mai 2014, pentru fapte de corupţie privind lucrări de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, fiind acuzat de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave. Alături de acesta sunt judecaţi firma Romstrade şi mai mulţi şefi de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.
În martie, Compania de Drumuri a anunţat că a preluat provizoriu amplasamentul Transalpina de la constructorul Romstrade, în faliment, unde va începe lucrări de consolidare şi, totodată, "întreprinde demersuri" în justiţie pentru rezilierea contractului cu firma deţinută de Nelu Iordache.
Compania arăta că Romstrade nu a respectat termenul de un an şi jumătate pentru modernizarea drumului, în baza contractului semnat în septembrie 2008, astfel că CNADNR a suspendat lucrările, în 2012. Între timp, constructorul nu a conservat lucrările, înregistrându-se în prezent degradări ale structurii de rezistenţă.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: CNADNR a preluat amplasamentul Transalpina de la Romstrade şi încearcă rezilierea contractului
Citește și: Rus: Transalpina este în situaţia de copil orfan. Este deschisă, cu statut de drum în lucru
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Lumină misterioasă pe cerul Ploieștiului, noaptea, la ora 23:57. 'Odată cu acest sunet dubios, s-a întrerupt și emisia la TV'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe